اتحادیه اروپا به تیک تاک هشدار داد از قوانین این اتحادیه تبعیت کند - تکفارس 
اتحادیه اروپا به تیک تاک هشدار داد از قوانین این اتحادیه تبعیت کند - تکفارس 

اتحادیه اروپا به تیک تاک هشدار داد از قوانین این اتحادیه تبعیت کند

افشین نوری
۳۰ دی ۱۴۰۱ - 14:56
تیک تاک

اتحادیه اروپا به تیک تاک هشدار داده است از هر ابزاری برای محافظت از اطلاعات و امنیت شهروندان خود استفاده خواهد کرد. این اتحادیه از شرکت تیک تاک خواسته است که اقدامات لازم در این جهت بردارد. 

اتحادیه اروپا اخیرا قانونی به نام Digital Services Act  یا به‌اختصار DSA تصویب کرده است که هدف آن محافظت از اطلاعات شخصی کاربران در شبکه‌های اجتماعی است و شرکت‌هایی که از این قانون تبعیت نکنند باید ۶ درصد درامد سالانه خود را جریمه دهند‌. 

این قانون فقط شامل پلتفرم‌هایی می‌شود که بیش از ۴۵ میلیون کاربر فعال دارند، بنابراین شبکه‌هایی مثل یوتیوب، فیس بوک، تیک تاک و توییتر جزو آن‌ها محسوب می‌شوند. 

تیک تاک اعلام کرده است که با همه قوانین اروپا خود را منطبق خواهد کرد تا امنیت کاربران را تضمین کند. این شرکت اخیرا به خاطر درز اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی تحت انتقادات زیادی قرار داشت و حتی سناتورهای آمریکایی قصد دارند فعالیت آن را در در داخل خاک آمریکا ممنوع کنند. 

تیک تاک در حال حاضر با بیش از ۳ میلیارد دانلود محبوب‌ترین اپلیکیشن دنیاست، اما به خاطر این تحت مالکیت یک شرکت چینی به نام بایت‌دنس قرار دارد نگرانی‌های زیادی درباره آن وجود دارد. 

گفته می‌شود این شرکت با دولت چین در ارتباط است و اطلاعات کاربران اروپایی و آمریکایی را به چین منتقل می‌کند. البته تیک تاک همه این اتهامات را رد کرده و گفته است که خود را متعهد به محافظت از اطلاعات کاربرلن می‌داند. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که اقدامات بعدی این شرکت برای رفع نگرانی اروپایی‌ها چه خواهد بود.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید