رئیس FBI: تیک تاک ابزار جاسوسی است - تکفارس 
رئیس FBI: تیک تاک ابزار جاسوسی است - تکفارس 

رئیس FBI: تیک تاک ابزار جاسوسی است

افشین نوری
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - 07:45
TikTok Photos

اپلیکیشن تیک تاک با وجود اینکه محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربران دنیا دارد، اما باعث نگرانی مقامات آمریکایی شده است و آن‌ها معتقدند که این اپلیکیشن اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی را جمع‌آوری و به چین می‌فرستد. 

حالا رئیس اف بی آی نیز ضمن تاکید بر این موضوع گفته است که تیک تاک ‌می‌تواند از لحاظ امنیتی برای کشور آمریکا خطراتی داشته باشد و این کشور باید اقدامات متقضی درباره آن انجام دهد. کریستوفر ورای (Christopher Wray) این اظهارات را در مراسمی در دانشکده علوم سیاسی میشیگان بیان کرده است. 

به‌گفته ورای، تیک تاک هم‌اکنون ۸۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در آمریکا دارد و از انجائیکه این اپلیکیشن وابسته به شرکت چینی ByteDance است آمریکا باید ملاحظات امنیتی سختی را در مورد آن داشته باشد. ورای معتقد است که این اپلیکیشن علاوه بر جمع‌آوری اطلاعات کاربران یک کار دیگر هم می‌کند و آن این است که محتواهای خاصی را که همسو با دولت چین است به کاربران پیشنهاد می‌دهد. بنابراین به نطر ورای ما با یک‌جور دستکاری محتوا سروکار داریم که می‌تواند بسیار مهم باشد.

رییس اف بی آی عقید دارد که کنترل افکار عمومی تاثیر به سزایی در پیشبرد اهداف یک دولت دارد و چین نیز می‌خواهد ارزش‌های خودش را در داخل خاک آمریکا از طریق تیک تاک القا کند‌. بنابراین، به نظر ورای، آمریکا باید درباره این موضوع بسیار حساس باشد. 

اخیرا چندین سناتور آمریکایی نیز نسبت به خطر امنیتی تیک تاک اظهار نگرانی کرده‌‌اند و گفته‌اند که این اپلیکیشن باید در آمریکا ممنوع شود. البته تیک تاک همه این ادعاها را رد کرده است و گفته است که در حال همکاری با دولت آمریکاست تا اطلاعات کاربران آمریکایی را به دیتاسنترهای داخل خاک آمریکا منتقل کند.‌ 

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که آمریکا در نهایت چه راهکاری را برای برخورد با تیک تاک اتخاذ می‌کند و تا حه حد ادعاهای مقامات این کشور درست خواهد بود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید