سناتورهای آمریکایی می گویند تیک تاک باید در آمریکا ممنوع شود - تکفارس 
سناتورهای آمریکایی می گویند تیک تاک باید در آمریکا ممنوع شود - تکفارس 

سناتورهای آمریکایی می گویند تیک تاک باید در آمریکا ممنوع شود

افشین نوری
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - 20:34
سناتورهای آمریکایی می گویند تیک تاک باید در آمریکا ممنوع شود - تکفارس 

تیک تاک به خاطر درز اطلاعات کاربران آمریکایی تحت انتقادات شدید از سوی سیاستمداران آمریکایی قرار گرفته است و حالا رییس کمیته اطلاعات کنگره آمریکا نسبت به ادامه فعالیت این پلتفرم در آمریکا هشدار داده است. 

مارک وارنر یکی از سناتورهای آمریکا درباره وجود ۱۳۹ میلیون کاربر آمریکایی در تیک تاک را یک تهدید مهم برای امنیت ملی آمریکا دانسته است و از دولت بایدن خواست که مانع از فعالیت این شرکت در داخل آمریکا شود‌.

دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا در زمان ریاست جمهوری‌اش مانع از فعالیت تیک تاک و وی‌چت در آمریکا شده بود، اما جو بایدن دستور بازگشت آن‌ها را داد و این موضوع با مخالفت سناتورهای آمریکا روبه‌رو شده است. 

وارنر در مصاحبه با فاکس نیوز گفته اشت که حق با دونالد ترامپ بود و ما باید کاربران خود را دور از تیک تاک نگه داریم تا اطلاعات آن‌ها به پکن منتقل نشود.  

یک سناتور دیگر به نام تام کاتن گفته است که تیک تاک صرفا یک اپلیکیشن آپلود ویدیو نیست بلکه همه اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کند و دولت آمریکا باید فکری برای آن بکند.  

مارکو ‌روبیو یکی دیگر از سناتورهای آمریکا گفته است که آن‌ها به‌دنبال تصویب قانونی برای ممنوعیت فعالیت تیک تاک در داخل خاک آمریکا هستند. 

در هر حال به نظر می‌رسد بین دولت دمکرات آمریکا و سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا بر سر ادامه فعالیت تیک در امریکا اختلاف نظر حدی وحود دارد و باید ببینیم که در ادامه چه اتفاقاتی می‌افتد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.