گلکسی S23 از یک قابلیت منحصر به فرد در بخش دوربین بهره خواهد برد - تکفارس 
گلکسی S23 از یک قابلیت منحصر به فرد در بخش دوربین بهره خواهد برد - تکفارس 

گلکسی S23 از یک قابلیت منحصر به فرد در بخش دوربین بهره خواهد برد

افشین نوری
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - 17:39
گلکسی S23 اولترا

در حالیکه هنوز چند ماه تا معرفی سری گلکسی S23 باقی مانده است شایعات زیادی درباره آن وجود دارد. اما به نظر می‌رسد مدل گلکسی S23  اولترا در بخش دوربین حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت‌ 

طبق اطلاعاتی که امروز فاش شده است دوربین اصلی گلکسی S23 اولترا قادر به ضبط ویدیوهای ۸K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه خواهد بود. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، گلکسی S22 اولترا قادر با فیلمبرداری ۸K با نرخ ۲۴ فریم در ثانیه بود‌ هرچند اختلاف ۶ فریم در ثانیه ممکن‌ است جزئی به نظر برسد اما برای ولاگرها و افراد حرفه‌ای بسیار حائز اهمیت خواهد بود. 

لازم به ذکر است که گوشی گلکسی S22 اولترا برای اولین بار در دنیا قابلیت فیلمبرداری با وضوح ۸K و نرخ ۲۴ فریم در ثانیه را ارائه می‌کرد و برای اولین بار در دنیای گوشی‌های هوشمند شاهد چنین قابلیتی بودیم. 

هر چه نرخ فریم نمایش یک ویدیو بالاتر باشد، با روانی بیشتری اجرا خواهد شد و ویدیو حالت طبیعی‌تری خواهد داشت. البته شاید این سوال پیش بیاید که وقتی نمایشگرهای ۸K هنوز ترند بازار نشده‌اند ضبط ویدیوهای ۸K به چه دردی می‌خورد. شاید ابن حرف شما درست باشد اما اینکه شما بتوانید با گوشی خود ویدیوهای ۸K ضبط کنید یک قابلیت بسیار مهم محسوب می‌شود. 

البته برای ضبط ویدیوهای ۸K روی گوشی، نیاز به حافظه زیادی خواهد بود و از آنجاییکه یک دقیقه ویدیوی ۸K معادل ۶۰۰ مگابایت است انتظار می‌رود که گلکسی S23 اولترا با حافظه داخلی بالایی معرفی بشود. گوشی گلکسی S22 اولترا در چهار حافظه ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت عرضه شد و احتمالا S23 اولترا نیز با این حافظه‌ها و شاید بهتر از آن ها عرضه خواهد شد. 

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم سامسونگ چه فکرهایی در سر دارد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید