اولین آزمایش انسانی تراشه مغزی نورالینک ظرف چند ماه آینده انجام می شود - تکفارس 
اولین آزمایش انسانی تراشه مغزی نورالینک ظرف چند ماه آینده انجام می شود - تکفارس 

اولین آزمایش انسانی تراشه مغزی نورالینک ظرف چند ماه آینده انجام می شود

افشین نوری
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - 19:16
اولین آزمایش انسانی تراشه مغزی نورالینک ظرف چند ماه آینده انجام می شود - تکفارس 

شرکت نورالینک ایلان ماسک یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه فناوری تراشه مغزی است و حالا این شرکت قصد دارد ظرف شش ماه آینده اولین تست انسانی آن را انجام دهد. 

ایلان ماسک‌ دیروز در جریان یک کنفرانس گفت که نورالینک خود را برای تست انسانی تراشه مغزی‌اش آماده می‌کند و احتمالا در طول شش ماه آینده این کار روی یک انسان انجام خواهد گردید.  

نورالینک چند ماه پیش تست این تراشه را روی میمون‌ها انجام که نتایج خوبی در پی نداشت و از ۲۳ میمون تست شده ۱۵ میمون جان خود را از دست دادند‌. از طرفی، یکی از بنیانگذاران نورالینک به نام Max Hodak اخیرا این شرکت را ترک کرده و به نظر می‌رسد که این شرکت در وضعیت خوبی قرار ندارد. 

نکته جالب اینکه ماسک اخیرا توجه خود را از نورالینک متوجه شرکت دیگری به نام Synchron کرده است و ظاهرا قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارد. این شرکت تاکنون موفقیت‌های تجاری خوبی داشته است و‌به‌تازگی توانسته دستگاه یک و نیم اینچی خود را با موفقیت در داخل مغز یک مرد معلول جاگذاری کند‌. این مرد که پایش معلول بود توانست بعد از عمل موفقیت‌آمیزی که داشت پای خود را حرکت دهد.‌ 

درباره فناوری نورالینک باید بگوییم که این فناوری شامل یک تراشه بسیار ریز می‌شود که با قرار دادن آن در مغز انسان می‌توان توانایی‌های مغز او را افزایش داد‌. حالا باید ببینیم‌ که با توجه به وضعیت فعلی نورالینک آزمایش اولیه این تراشه روی انسان چقدر موفقیت‌آمیز خواهد بود.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.