شرکت فورد موضوع امنیت سایبری را وارد حوزه خودرو می کند - تکفارس 
شرکت فورد موضوع امنیت سایبری را وارد حوزه خودرو می کند - تکفارس 

شرکت فورد موضوع امنیت سایبری را وارد حوزه خودرو می کند

افشین نوری
۷ آذر ۱۴۰۱ - 19:38
شرکت فورد موضوع امنیت سایبری را وارد حوزه خودرو می کند - تکفارس 

این روزها سازندگان خودرو می تواند با بهره‌گیری از اتصال اینترنتی، قابلیت‌های جدیدی را برای مشتریان خود ارائه کنند، اما این شرایط ممکن است منجر به جرایم سایبری و خطرات امنیتی زیادی شود.

 اما حالا برخی شرکت‌ها برای مقابله با این خطرات اقدام به ارائه راهکارهایی در این زمینه کرده‌اند. برای مثال شرکت فورد یک استاندارد رمزگذاری بهبود یافته ارائه کرده است که ارتباطات اینترنتی رانندگان را از لحاظ امنیتی به طور کامل محافظت می‌کند. هکرها اغلب به دنبال روش هایی برای دسترسی به سیستم کنترل خودرو، اطلاعات راننده و موقعیت‌های حرکتی خودرو در مسیرهای مختلف هستند و خودروسازان با دانستن این آسیب‌پذیری‌ها می‌توانند به‌راحتی با آنها مقابله کنند.

یکی از مدیران فورد گفته است این شرکت برای شناسایی حملات هکری از نوعی سیگنال‌های برنامه‌ریزی شده استفاده می‌کند که به محض مشاهده رفتارهای مشکوک در سیستم خودرو بلافاصله هشدار می دهد و برخی سیستم های خودرو را خاموش می‌کند تا امکان دسترسی به آنها وجود نداشته باشد. این مدیر فورد گفته است که در این زمینه با شرکت‌های شخص ثالث همکاری نزدیکی داشته است تا سیستم‌های امنیتی خودروهای خود را ارتقا ببخشد. 

انتظار می‌رود سایر خودروسازان نیز مثل فورد گام‌های اساسی برای محافظت از اطلاعات رانندکان و خودروهای خود بردارند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.