تسلا قیمت خودروهای مدل Y و مدل ۳ را در چین کاهش داد - تکفارس 
تسلا قیمت خودروهای مدل Y و مدل ۳ را در چین کاهش داد - تکفارس 

تسلا قیمت خودروهای مدل Y و مدل ۳ را در چین کاهش داد

مهدی حلوائی
۳ آبان ۱۴۰۱ - 08:49
خودروی تسلا مدل 3

تسلا برای اولین بار قیمت خودروهای مدل ۳ و مدل Y را در کشور چین، که بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی در جهان به حساب می‌آید، کاهش داد. ظاهراً کاهش میزان تقاضا و همچنین افزایش رقابت از سوی شرکت‌های خودروسازی چینی علت اصلی این موضوع بوده است.

مطالب مرتبط:

در حال حاضر تسلا قیمت خودروی مدل ۳ را از ۳۸،۵۳۷ دلار به ۳۶،۷۲۷ دلار و مدل Y را از ۴۳،۶۳۱ دلار به ۳۹،۷۷۷ دلار کاهش داده که افت قابل توجه ۱۰ درصدی این دو خودرو را نشان می‌دهد. این موضوع باعث شد تا ارزش سهام تسلا با کاهش روبه‌رو شود چرا که چین یکی از بازارهای هدف اصلی تسلا بوده و این شرکت اخیراً موفق به ثبت رکورد فروش در این کشور شده بود.

با کاهش قیمت تسلا مدل Y حالا این خودرو شامل یارانه‌ی دولت چین، که به خودروهای برقی زیر ۳۰۰ هزار یوان تعلق می‌گیرد، نیز می‌شود. با این وجود تسلا به مشتریان خود اعلام کرده که خودروهای این شرکت تنها تا پایان سال جاری میلادی شامل برنامه‌ی یارانه‌ی دولت چین خواهند شد. این شرکت همچنین حالا نسخه‌ی نقره‌ای مدل Y را با قیمت مشابه نسخه‌ی مشکی به فروش می‌رساند. این در حالی است که نسخه‌ی نقره‌ای مدل Y تا پیش از این ۱،۱۰۰ دلار گران‌تر از نسخه‌های دیگر بود.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید