آموزش صفر تا صد دی اکتیو کردن اینستاگرام - تکفارس 
آموزش صفر تا صد دی اکتیو کردن اینستاگرام - تکفارس 
آموزش صفر تا صد دی اکتیو کردن اینستاگرام - تکفارس 

آموزش صفر تا صد دی اکتیو کردن اینستاگرام

کسری نراقی
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - 23:31
آموزش صفر تا صد دی اکتیو کردن اینستاگرام - تکفارس 

شبکه اجتماعی اینستاگرام، یک شبکه اجتماعی کاملاً تعاملی است که در آن شما می‌توانید با مخاطبان یا همان فالوورهای خودتان تعامل کنید و آنها را درگیر پیج خودتان کنید. امکانات مختلفی که این شبکه اجتماعی در اختیار شما قرار می‌دهد، فوق‌العاده هستند و زمینه را برای تعامل بیشتر و در نتیجه درگیری بیشتر مخاطبین فراهم می‌کنند. اما همان‌طور که گفتیم این شبکه اجتماعی بر پایه تعامل کار می‌کند و اگر تعاملی با فالوورهای خودتان نداشته باشید و استوری و پست منتشر نکنید و فعال نباشید، قطعاً پیجتان مرده خواهد شد و نمی‌توانید بازدهی مناسبی از آن دریافت کنید. اما مشکل اینجا است که گاهی اوقات دلمان می‌خواهد اینستاگرام را کنار بگذاریم و برای مدتی از آن فاصله بگیریم یا مثلاً اگر دانشجو باشید، ممکن است بخواهید در زمان امتحانات فعالیت خودتان را قطع کنید و مجدداً بعد از آن به پیج اینستاگرامتان برگردید. برای این مشکل، اینستاگرام راه‌حل مناسبی را ایجاد کرده است که همان دی اکتیو کردن اینستاگرام است.

آموزش صفر تا صد دی اکتیو کردن اینستاگرام - تکفارس 

شما می‌توانید پیج خودتان را دی اکتیو کنید و با این کار به اینستاگرام می‌گویید که برای مدتی حضور ندارید و می‌خواهید به کارهای دیگری برسید و فرصتی برای فعالیت در پیج نخواهید داشت. این کار باعث می‌شود که تعامل پیج شما کاهش پیدا نکند و پیجتان مرده نشود و پس از بازگشت بتوانید مجدداً همان پیج قدرتمند را داشته باشید و از آن بازدهی خوبی دریافت کنید. اگر به دنبال این هستید که برای مدتی پیج خودتان را دی اکتیو کنید و می‌خواهید بدانید دی اکتیو کردن اینستاگرام چگونه انجام می‌شود و اصلاً چه فایده‌هایی دارد، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نکات جالبی را به شما بگوییم. قبل از اینکه به سراغ ادامه مقاله برویم مایلم آموزش تولید محتوای گرافیکی برای اینستاگرام با پاورپوینت را که در فرادرس منشتر شده است به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

دی اکتیو کردن اینستاگرام با دیلیت اکانت چه تفاوتی دارد؟

در ابتدا بهتر است به یکی از پر تکرارترین سؤالاتی که پرسیده می‌شود پاسخ دهیم و آن این است که دی اکتیو کردن اینستاگرام چه تفاوتی با دیلیت اکانت یا حذف پیج دارد. اگر بخواهیم به صورت ساده و خودمانی توضیح دهیم، باید بدانید که دی اکتیو کردن اینستاگرام به این معنی است که شما برای مدتی نمی‌توانید در پیج خودتان فعالیت کنید و وقتی پیج خود را دی اکتیو می‌کنید، برای کسی در دسترس نیست و انگار که در اینستاگرام وجود ندارد. اما پس از مدتی می‌توانید مجدداً به پیج خودتان برگردید و آن را اکتیو کنید تا بتوانید مجدداً فعالیت خود را از سر بگیرید و آن را ادامه دهید. یعنی در این حالت پیج شما حذف نمی‌شود و مجدداً قابل دسترسی است. ولی دیلیت اکانت به این معنی است که شما به صورت کامل اکانت یا پیج اینستاگرام خودتان را حذف می‌کنید و تمامی پست‌ها، استوری‌ها و آرشیو این پیج حذف خواهند شد. در این حالت شما بعدها نمی‌توانید به پیج خودتان دسترسی داشته باشید و این کار قابل بازگردانی نیست. پس باید به این نکته توجه لازم را داشته باشید که بر اساس نیاز خودتان بتوانید بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

دی اکتیو کردن اینستاگرام چه فوایدی برای پیج اینستاگرامی شما دارد؟

ممکن است این سؤال برایتان پیش آمده باشد که اصلاً چرا اینستاگرام قابلیت دی اکتیو کردن اینستاگرام را برای ما قرار داده است. البته در مقدمه به این موضوع تا حدی اشاره کردیم اما می‌خواهیم در این بخش به صورت مفصل فواید قابلیت دی اکتیو کردن اینستاگرام را بررسی کنیم.

نمردن پیج

همان‌طور که در مقدمه هم گفتیم، اینستاگرام بر پایه تعامل فعالیت می‌کند و اگر در پیج خودتان تعامل نداشته باشید، قطعاً به مشکل خواهید خورد و نمی‌توانید مجدداً بازدهی خوبی از پیج خودتان دریافت کنید. این موضوع باعث می‌شود که در آینده تعامل پیج شما کمتر شده و اصطلاحاً مرده شود. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید در زمان‌هایی که می‌دانید مدت زیادی برای فعالیت کافی وقت ندارید، پیج خودتان را دی اکتیو کنید. البته اگر حرفه‌ای باشید نیاز است که حتماً قبل از این کار با فالوورهای خودتان مشکل و دلیل دی اکتیو کردن اینستاگرام خود را در میان بگذارید تا آنها نیز در جریان این موضوع باشند و پس از فعال شدن مجدد پیج شما را پیگیری کنند.

اسیر نبودن در اینستاگرام

شاید این تیتر برایتان عجیب بوده باشد اما جالب است بدانید که خیلی از اینستاگرامرهای حرفه‌ای، از این موضوع می‌نالند که وقت و زمان آزادی برای خودشان ندارند و باید همیشه درگیر اینستاگرام خود باشند و این موضوع باعث می‌شود احساس آرامش کمتری داشته باشند. اما اینستاگرام قابلیت دی اکتیو کردن را قرار داده است تا شما بدانید که اسیر پیج خودتان نیستید و می‌توانید هر زمان که اراده کردید به استراحت بروید و خودتان را برای مدتی از این فضا دور کنید. اگر به هر دلیلی می‌خواهید مدتی از اینستاگرام فاصله بگیرید و فعالیت کمتری در این شبکه اجتماعی داشته باشید، کافی است گزینه دی اکتیو کردن اینستاگرام را امتحان کنید تا برای مدتی آزادانه به زندگی خودتان بپردازید.

از دست ندادن فالوورها

در حالت عادی اگر شما مثلاً اپلیکیشن اینستاگرام را از گوشی خودتان حذف کنید و برای مدتی در پیج خود فعالیتی نداشته باشید، ممکن است برخی از فالوورها شما را انفالو کنند و این موضوع باعث می‌شود که تعداد زیادی از آنها را از دست بدهید. اما در حالت دی اکتیو کردن اینستاگرام، وقتی شما پیج خود را دی اکتیو می‌کنید، دیگر پیج در دسترس هیچکس نخواهد بود و به اصطلاح محو می‌شود و به همین خاطر کسی نمی‌تواند شما را آنفالو کند. این موضوع کمک می‌کند که در حالت دی اکتیو فالوورهای خودتان را از دست ندهید و بتوانید مجدداً با همان تعداد فالوور کار خودتان را شروع کنید.

آموزش صفر تا صد دی اکتیو کردن اینستاگرام - تکفارس 

آیا با دی اکتیو کردن پیج، اطلاعات اکانت من پاک می‌شود؟

نکته‌ای که ممکن است ذهنتان را مشغول کرده باشد، این است که آیا با دی اکتیو کردن اطلاعات مهمی مانند چت‌ها، پست‌ها، استوری‌ها، کامنت‌ها و… پاک می‌شود یا خیر. باید بگوییم که از این بابت خیالتان راحت باشد که اینستاگرام هیچ‌کدام از اطلاعات اکانت شما را پاک نمی‌کند و تمام این اطلاعات بدون کوچک‌ترین تغییری در جای خود باقی خواهند ماند و شما با فعال‌سازی مجدد اکانت می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

آیا دی اکتیو کردن پیج قوانین خاص و محدودیت‌هایی دارد یا خیر؟

ممکن است از افراد مختلف شنیده باشید که دی اکتیو کردن پیج محدودیت دارد و نباید زیاد این کار را انجام دهید. اما باید بدانید که اینستاگرام تنها یک محدودیت برای دی اکتیو کردن اکانت قرار داده است. شما تنها یک‌بار در هر هفته می‌توانید پیج خودتان را دی اکتیو کنید و امکان دی اکتیو کردن پیج دو یا چند بار در هفته وجود ندارد. همچنین اگر زیاد این کار را انجام دهید، اینستاگرام ممکن است فکر کند اکانت شما با مشکل امنیتی مواجه شده است و اکانت شما را غیرفعال کند. پس بهتر است تصمیم درست را بگیرید و در زمان مناسب از امکان دی اکتیو کردن اینستاگرام استفاده کنید تا به مشکلی نخورید.

پس از دی اکتیو کردن پیج در اینستاگرام چه اتفاقی می افتد؟

پس از اینکه شما اکانت اینستاگرام خودتان را دی اکتیو کنید، در ابتدا هرکسی که اکانت شما را ببیند متوجه می‌شود که پیج شما به نام instagrammer تغییر کرده است و پس از چند ساعت، اکانت شما دیگر در دسترس نیست و به صورت کلی از اینستاگرام محو خواهد شد. یعنی اگر کسی نام کاربری شما را جستجو کند نمی‌تواند پیج را پیدا کند و اکانت شما توسط هیچ‌کس دیده نخواهد شد.

پس از دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام چطور پیجم را فعال کنم؟

قبل از اینکه به سراغ مراحل دی اکتیو کردن پیج برویم، بد نیست به این سؤال جواب بدهیم که نحوه فعال‌سازی پیج پس از دی اکتیو کردن چگونه است و چطور می‌توانید فعالیت خودتان را مجدداً از سر بگیرید. باید بدانید که این کار بسیار ساده است و تنها با وارد شدن به پیج اینستاگرام خودتان می‌توانید این کار را انجام دهید. برای این موضوع کافی است در اپلیکیشن اینستاگرام یا از طریق نسخه وب اینستاگرام، مشخصات اکانت خودتان را وارد کرده و به اینستاگرام وارد شود و سپس اکانت شما مجدداً فعال خواهد شد.

آموزش صفر تا صد دی اکتیو کردن اینستاگرام - تکفارس 

آموزش گام به گام دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام

در ادامه می‌خواهیم با هم گام به گام جلو برویم و مراحل دی اکتیو کردن پیج اینستاگرام را بررسی کنیم. پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا این موضوع مهم را بررسی کنیم.

وارد شدن به پیج از طریق نسخه وب

متأسفانه در حال حاضر شما نمی‌توانید با استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام، اقدام به دی اکتیو کردن اینستاگرام خودتان کنید. به همین خاطر نیاز است که در ابتدا به نسخه وب این شبکه اجتماعی وارد شوید. برای این کار کافی است در مرورگر خودتان آدرس Instagram.com را وارد کنید و به این وبسایت وارد شوید. در مرحله بعدی نیاز است که در فرم موجود در این صفحه، دکمه sign in را بزنید و مشخصات اکانت خودتان از جمله نام کاربری و رمز را وارد کنید تا بتوانید وارد پیج اینستاگرام خودتان شوید.

ورود به بخش تنظیمات پروفایل

در مرحله بعدی نیاز است که شما وارد بخش تنظیمات اینستاگرام شوید. برای این کار اگر به نوار بالای صفحه دقت کنید، می‌توانید عکس پروفایل خودتان را مشاهده کنید و اگر روی این قسمت کلیک کنید، یک منو برایتان باز می‌شود که گزینه settings را باید انتخاب کنید. البته اگر این منو را مشاهده نکردید، کافی است روی عکس پروفایل خودتان کلیک کنید و وارد پیج خودتان شوید، سپس در کنار نام کاربری خودتان، یک دکمه edit profile و یک دکمه با آیکون چرخ دنده را مشاهده می‌کنید. در این قسمت برای وارد شدن به بخش تنظیمات باید روی دکمه edit profile کلیک کنید تا بتوانید بخش تنظیمات پروفایل خودتان را مشاهده کنید.

کلیک روی گزینه temporarily disable my account

در مرحله بعد نیاز است که روی این گزینه که در قسمت پایین صفحه که به رنگ آبی نوشته شده است کلیک کنید تا بتوانید مراحل دیگر دی اکتیو کردن اینستاگرام خودتان را انجام دهید. زمانی که روی این گزینه کلیک کردید، وارد مرحله بعدی می‌شوید که بتوانید این کار را تکمیل کنید.

وارد کردن دلیل و مشخصات

در این مرحله برای شما یک صفحه جدید نشان داده می‌شود که در این صفحه، یک فرم وجود دارد و از شما می‌خواهد اطلاعاتی را به اینستاگرام بدهید. در قسمت اول باید به اینستاگرام بگویید که دلیل اینکه می‌خواهید دی اکتیو کردن اینستاگرام را انجام دهید چیست. در این قسمت می‌توانید دلیل دلخواه خودتان را از بین دلایلی که اینستاگرام برایتان لیست کرده انتخاب کنید که اگر نیاز به استراحت دارید و می‌خواهید مدتی از اینستاگرام فاصله بگیرید، بهترین گزینه برای شما just need a break است. سپس در مرحله بعدی نیاز است که پسورد خودتان را وارد کنید تا بتوانید کار را ادامه دهید و در آخر می‌توانید با کلیک روی دکمه temporarily disable account اکانت خودتان را غیرفعال کرده و کار را تمام کنید. تبریک می گوییم، شما توانستید این کار را به خوبی انجام دهید و در حال حاضر اکانت شما غیرفعال شده است. همان‌طور که گفتیم برای فعال‌سازی مجدد تنها نیاز است که به اکانت خودتان وارد شوید و آن را فعال کنید.

آموزش صفر تا صد دی اکتیو کردن اینستاگرام - تکفارس 

آیا با فعالسازی مجدد پیج اتفاق خاصی می‌افتد؟

بعد از اینکه اکانت خودتان را فعال کردید، اتفاق خاصی برای پیج شما نمی‌افتد. البته تنها اتفاقی که ممکن است برایتان بیفتد، این است که کسانی که روی عکس خودتان تگ کرده‌اید، مجدداً نوتیفیکیشنی دریافت می‌کنند که شما آنها را روی پست خودتان تگ کرده‌اید و این موضوع اتفاق بدی نیست. جز این مورد، هیچ مورد دیگری وجود ندارد که پس از فعال‌سازی مجدد اتفاق بیفتد و شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی کار دی اکتیو کردن اکانت خود در اینستاگرام را انجام دهید و بعد از مدتی، دوباره پیج خود را فعال کنید.

جمع بندی مطالب دی اکتیو کردن اینستاگرام

در این مقاله در مورد دی اکتیو کردن اینستاگرام صحبت کردیم و گفتیم که اصلاً این کار چه تاثیری دارد و چرا باید از این امکان فوق‌العاده اینستاگرام استفاده کنید. همچنین فواید دی اکتیو کردن اینستاگرام را گفتیم و نشان دادیم که چرا این امکان می‌تواند باعث شود پیج شما مرده نشود و فالوورهای شما از دست نروند. در مرحله بعدی نیز با هم به صورت گام به گام بررسی کردیم که چه کاری را باید انجام دهید تا بتوانید اکانت خودتان را دی اکتیو کنید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با دی اکتیو کردن اینستاگرام آشنا شوید و در مواقع لزوم از این کار استفاده کنید تا از فواید این موضوع استفاده کنید و کمی از محیط اینستاگرام دور شوید و مجدداً با قدرت برگردید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم. در پایان مایلم آموزش کسب و کار در اینستاگرام فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید