XPeng سریع‌ترین ایستگاه‌ شارژ خودروی الکتریکی دنیا را راه‌اندازی کرد - تکفارس 
XPeng سریع‌ترین ایستگاه‌ شارژ خودروی الکتریکی دنیا را راه‌اندازی کرد - تکفارس 

XPeng سریع‌ترین ایستگاه‌ شارژ خودروی الکتریکی دنیا را راه‌اندازی کرد

افشین نوری
۵ مهر ۱۴۰۱ - 07:45
باتری خودرو الکتریکی

شرکت چینی XPeng اقدام به راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ ۴۸۰ کیلوواتی S4 برای خودروهای الکتریکی کرده است که سریع‌ترین ایستگاه‌های شارژ دنیا محسوب می‌شوند.

این ایستگاه‌ها در پنج شهر چین که عبارتند از پکن، شانگهای، ووهان، گوانژو و شنزن احداث شده‌اند و قادر هستند یک باتری ۹۶ کیلووات‌ساعتی را در عرض ۱۵ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ کنند‌. با این میزان شارژ، یک خودروی برقی می‌تواند تا ۳۰۰ مایل حرکت کند‌. XPeng گفته است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ حدود ۲۰۰۰ عدد از این ایستگاه‌ها احداث بکند.

این شرکت قبلا اولین ایستگاه تجاری شارژ خودروی الکتریکی بر پایه پلتفرم کربورودیوم ۸۰۰ ولت را در چین راه‌اندازی کرده بود و حالا امیدوار است که با احداث ایستگاه‌های نسل جدید S4 تحول بزرگی در دنیای خودروها برقی ایجاد کند‌. این ایستگاه‌ها می‌توانند با ۵ دقیقه شارژ یک خودروی الکتریکی معمولی، حدود ۱۲۵ مایل (۲۰۰ کیلومتر) امکان رانندگی را فراهم کنند.

اگر بخواهیم مقایسه کنیم، در حال حاضر ایستگاه‌های شارژ شرکت تسلا دارای سرعت ۲۵۰ کیلووات هستند که ۲۰۰ مایل در عرض ۲۲ دقیقه شارژ می‌کنند. البته شرکت‌های دیگری نیز هستند که به فکر ارائه سریع‌ترین ایستگاه‌های شارژ خودروی برقی هستند. شرکت CATL قرار است تا آخر امسال یک باتری جدید به نام کابرین عرضه کند که دارای شارژرهای ۶۰۰ کیلوواتی خوا‌هد بود و فقط در عرض ۱۰ دقیقه ۸۰ درصد باتری را شارژ خواهند کرد.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم صنعت خودروهای برقی در سال‌های آینده چه پیشرفت‌های دیگری خواهد داشت.

منبع: Notebookcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید