تولید اولین خودروی الکتریکی شیائومی با مشکل مواجه شد - تکفارس 
تولید اولین خودروی الکتریکی شیائومی با مشکل مواجه شد - تکفارس 

تولید اولین خودروی الکتریکی شیائومی با مشکل مواجه شد

افشین نوری
۷ مرداد ۱۴۰۱ - 17:49
لوگو شیائومی

شیائومی در شرف ورود به دنیای خودروست و احتمالا اولین خودروی برقی خود را ظرف یکی دو سال آینده روانه بازار خواهد کرد. اما شیائومی با یک مشکل بزرگ مواجه شده است و آن چیزی نیست جز اشباع بازار خودروی الکتریکی چین که همین امر باعث شده تا بازار مذکور جذابیت سابق را نداشته باشد. 

از طرف دیگر این شرکت مجبور است برای ورود به دنیای خودرو، اسناد کافی برای اثبات تمکن مالی و برخورداری از فناوری‌های لازم به سازمان‌های دولتی ارائه کند که این پروسه ممکن است ماه‌ها به طول بکشد. اگر درخواست رسمی شیائومی برای تولید خودروهای الکتریکی رد بشود این شرکت مجبور خواهد شد که دوباره از اول اقدام کند‌ 

این در حالیست که دنیای خودروی الکتریکی به‌سرعت در حال حرکت است و متاسفانه ‌منتظر شیائومی نخواهد ماند. شیائومی اخیر با کاهش فروش گوشی‌های خود مواجه شده است و به همین خاطر به‌دنبال گشودن دریچه‌های دیگری برای حرکت به سمت جلوست. بنابراین این شرکت هرچه در ورود به دنیای خودرو بیشتر تاخیر کند با ضرر بیشتری مواجه خواهد شد.

البته شیائومی پروسه تحقیق و توسعه اولین خودروی برقی خود را به اتمام رسانده است و مننظر مجوز آن است. این شرکت هم‌اکنون ۱۰۰۰ پرسنل در این بخش دارد و حتی زمین کارخانه تولید خودروی خود را خریداری کرده است. اگر بتواند مجوز مربوطه را دریافت کند احتمالا از سال ۲۰۲۴ تولید آن را شروع خواهد کرد، اما بدون مجوز هیچ‌ کاری از پیش نخواهد برد. 

شیائومی اعلام کرده است که قصد دارد در ۱۰ سال آینده حدود ۱۰ میلیارد دلار در بخش خودرو سرمایه‌گذاری کند و باید منتظر بمانیم و ببینیم شرایط برای این شرکت چگونه پیش می‌رود.

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید