عملکرد فوق العاده رایزن ۹ ۷۹۰۰X در بنچمارک گیک بنچ - تکفارس 
عملکرد فوق العاده رایزن ۹ ۷۹۰۰X در بنچمارک گیک بنچ - تکفارس 

عملکرد فوق العاده رایزن ۹ ۷۹۰۰X در بنچمارک گیک بنچ

مهدی حلوائی
۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - 09:28
ای ام دی رایزن 9 7950X

تراشه‌ی رایزن ۹ ۷۹۰۰X ای ام دی امروز در بنچمارک گیک بنچ موفق به ثبت عملکردی خیره‌کننده شد و از این نظر تراشه‌ی هم‌رده‌ی اینتل Core i7-13700K را شکست داد.

مطالب مرتبط:

تراشه‌ی ۱۲ هسته‌ای و ۲۴ رشته‌ای رایزن ۹ ۷۹۰۰X در آزمایش‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک بنچ به‌ترتیب نمره‌ی ۲،۱۶۷ و ۱۸،۴۴۶ را به‌دست آورد و از این نظر بالاتر از اینتل Core i7-13700K (با نمره‌ی تک‌هسته‌ای ۲،۰۶۶ و چندهسته‌ای ۱۸،۴۰۲) قرار گرفت. عملکرد کلی این تراشه در مقایسه با پرچمدار نسل قبلی رایزن ۹ ۵۸۰۰X نیز حدود ۳۰ درصد بهتر بوده است.

ای ام دی رایزن 9 7900X

ای ام دی مدتی پیش تایید کرد که رایزن ۹ ۷۹۰۰X در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) با قیمت ۵۴۹ دلار به بازار عرضه می‌شود. همچنین در صورتی که گمانه‌زنی‌های اخیر صحت داشته باشند، تراشه‌ی اینتل Core i7-13700K نیز با قیمتی مشابه در دسترس قرار خواهد گرفت.

با این وجود، نتایج بنچمارک‌های مختلف نشان داده‌اند که تراشه‌ی Core i7-13700K از مشکل گرم‌شدن بیش از حد رنج می‌برد و توان مصرفی آن حتی به ۲۴۳ وات نیز می‌رسد. تراشه‌ی نسل قبلی رایزن ۵ ۷۶۰۰X نیز با همین مشکل روبه‌رو بود و به‌نظر نمی‌رسد که شرایط برای رایزن ۹ ۷۹۰۰X چندان متفاوت باشد.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید