عملکرد بهتر رایزن ۹ ۷۹۰۰X در بنچمارک UserBenchmark در مقایسه با سری رپتور لیک اینتل - تکفارس 
عملکرد بهتر رایزن ۹ ۷۹۰۰X در بنچمارک UserBenchmark در مقایسه با سری رپتور لیک اینتل - تکفارس 

عملکرد بهتر رایزن ۹ ۷۹۰۰X در بنچمارک UserBenchmark در مقایسه با سری رپتور لیک اینتل

مهدی حلوائی
۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - 11:43
ای ام دی رایزن 7000

تراشه‌ی ۱۲ هسته‌ای رایزن ۹ ۷۹۰۰X امروز موفق به دریافت نمره‌ی میانگین ۱۳۵ از بنچمارک UserBenchmark شد که عملکرد بهتر آن در مقایسه با سایر تراشه‌های ای ام دی و همچنین تراشه‌های رپتور لیک اینتل را نشان می‌دهد.

مطالب مرتبط:

رایزن ۹ ۷۹۰۰X در حالی از UserBenchmark نمره‌ی ۱۳۵ را دریافت کرد که تراشه‌های رایزن ۵ ۷۶۰۰X و اینتل Core i9-12900KS از همین بنچمارک نمرات ۱۱۷ و ۱۱۵ را کسب کرده‌اند. هرچند که عملکرد این تراشه ۱۸ درصد بهتر از سری رایزن ۷۰۰۰ بوده اما رقابت اصلی پرچمدار جدید ای ام دی با تراشه‌های سری رپتور لیک اینتل می‌باشد.

رایزن ۹ ۷۹۰۰X در آزمایش‌های معمولی (۱ و ۲ هسته)، سنگین (۴ و ۸ هسته) و سرور (۶۴ هسته) بنچمارک UserBenchmark به‌ترتیب نمرات ۱۵۰، ۱۸۵ و ۲۲۳ را دریافت کرد . برای مقایسه، بهترین تراشه‌ی رپتور لیک در بخش‌های یادشده موفق به کسب نمرات ۱۳۹، ۱۶۴ و ۱۱۷ شده و همین موضوع، عملکرد بهتر پرچمدار جدید ای ام دی در برابر تراشه‌های نسل ۱۳ اینتل را نشان می‌دهد.

بنچمارک UserBenchmark به طرفداری یک‌جانبه از تراشه‌های شرکت اینتل شهرت دارد و از این رو در حالی که رایزن ۹ ۷۹۰۰X عملکرد بهتری را در بخش‌های یادشده داشته اما نمره‌ی میانگین آن تنها ۱ درصد بهتر از تراشه‌ی رپتور لیک می‌باشد. به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد که تراشه‌های نسل جدید ای ام دی در بخش چندهسته‌ای عملکرد فوق‌العاده‌ای را خواهند داشت.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید