Dell: به‌زودی شاهد رونق مجدد بازار کامپیوترهای شخصی بعد از ۲ سال رکود خواهیم بود - تکفارس 
Dell: به‌زودی شاهد رونق مجدد بازار کامپیوترهای شخصی بعد از ۲ سال رکود خواهیم بود - تکفارس 

Dell: به‌زودی شاهد رونق مجدد بازار کامپیوترهای شخصی بعد از ۲ سال رکود خواهیم بود

افشین نوری
۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - 10:42
رایانه شخصی

در چند ماه گذشته مشکل کمبود تراشه باعث شده تا خیلی از شرکت‌ها نتوانند محصولات جدید خود را به‌موقع معرفی و عرضه کنند و حالا شرکت Dell گفته است که شرایط در بخش کامپیوترهای شخصی در حالت بازگشت به حالت عادی است و انتظار می‌رود که فروش این دستگاه‌ها به تدریج افزایش یابد. 

کارشناسان پیش‌بینی می‌کند که با فروکش کردن پاندمی کرونا و باز شدن مجدد کارخانه‌ها، مشکل کمبود تراشه به‌تدریج رفع شود و قیمت این قطعات به حالت نرمال برگردد. اگر این اتفاق بیفتد قطعا قیمت نهایی محصولات جدید کاهش خواهد یافت و تقاضا برای خرید آن می‌تواند افزایش یاید. این پروسه در نهایت منجر به رشد فروش دستگاه‌های الکترونیکی علی‌الخصوص کامپیوترها خواهد شد که شرکت Dell نیز معتقد است که این پروسه در حال شروع شدن است. ‌

البته ماه گذشته موسسه IDC با انتشار گزارشی پیش‌بینی کرد بود که دستک تا سال ۲۰۲۴ شاهد احیای بازار کامپیوتر نخواهیم بود که دلیل اصلی آن تورم و بحران اقتصاد جهانی خواهد بود. 

با این حال، آنچه مسلم است این است که در ماه‌های اخیر از شدت کمبود تراشه کاسته شده است و همین موضوع می‌تواند چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای را جلوی چشم شرکت‌‌های سازنده دستگاه‌های الکترونیکی بگذارد. به همین خاطر، Dell امیدوار است که در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ شرایط حتی بهتر بشود و شرکت‌ها بعد از دو سال رکورد، رشد ملموسی را در میزان فروش محصولات خود تجربه کنند. البته همه این‌ها در حد پیش‌بینی است و باید منتظر بمانیم و بببنیم در ادامه چه اتفاقاتی می‌افتد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.