مشکل کمبود تراشه تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت - تکفارس 
مشکل کمبود تراشه تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت - تکفارس 

مشکل کمبود تراشه تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت

مهدی حلوائی
۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - 19:33
کمبود تراشه

موسسه‌ی تحقیقاتی Techcet در گزارش جدید خود پیش‌بینی کرده است که مشکل کمبود تراشه تا سال ۲۰۲۴ میلادی و پس از بازشدن کارخانه‌های ساخت ویفر (Wafer) ادامه خواهد داشت.

این گزارش نشان می‌دهد که علی‌رغم افزایش ظرفیت تولید شرکت‌ها، افزایش میزان تقاضا در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ باعث خواهد شد تا مشکل کمبود تراشه‌ کماکان ادامه داشته باشد. در حال حاضر حدود ۷۲۰۰ ویفر ۳۰۰ میلی‌متری در هر ماه تولید می‌شود که تقریباً پاسخگوی نیاز فعلی شرکت‌هاست اما از آن‌جایی که میزان تفاضا روز به روز در حال افزایش است، انتظار می‌رود که مشکل کمبود تراشه نیز کماکان پابرجا باشد.

شرکت‌های تولیدکننده‌ی ویفر در حال ساخت کارخانه‌های جدید برای پاسخگویی به میزان تقاضای بالای مشتریان هستند اما ساخت این کارخانه‌ها به زمان زیادی نیاز دارد. گزارش Techcet نشان می‌دهد که شرکت‌های چینی می‌توانند از فرصت استفاده کرده و بخشی از ویفرهای مورد نیاز بازار را تولید کنند اما افزایش هزینه‌ی مواد اولیه فشار زیادی را روی این شرکت‌ها وارد کرده است. با این وجود، شرکت‌های سازنده نسبت به افزایش هزینه‌ی ساخت ویفرها نگران نیستند چرا که بازار این محصولات در سال گذشته برای اولین بار در ۱۰ سال اخیر با رشدی ۱۴.۱ درصدی مواجه بوده است.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید