چرا ۳D Pinball باید به ویندوز ۱۱ بیاید؟ - تکفارس 
چرا ۳D Pinball باید به ویندوز ۱۱ بیاید؟ - تکفارس 
چرا ۳D Pinball باید به ویندوز ۱۱ بیاید؟ - تکفارس 

چرا ۳D Pinball باید به ویندوز ۱۱ بیاید؟

امیرحسین ندایی
۱۷ تیر ۱۴۰۱ - 09:00
پین بال

مدتی از عرضه ویندوز ۱۱ می‌گذرد، اما همین الانش هم تعدادی ویژگی برای جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز مد نظرمان است. یکی از این موارد برای خود من ۳D Pinball است که امیدوارم به ویندوز بازگردد.

3D Pinball

زمانی که بچه بودم، یکی از اصلی‌ترین دلایلم برای استفاده از کامپیوتر خانوادگی این بود که ببینم موتورهای جستجو چه بازی‌هایی را بالا می‌آورند. با این‌که بازی‌های مختلفی مانند بازی‌های Flash از British Soaps و بازی‌های ماتریکس غیر مجاز برای آنلاین بازی کردن وجود داشتند، اما خود ویندوز هم سهم خوبی از بازی‌های از پیش نصب شده را به خود اختصاص داده بود.

یکی از این بازی‌های از پیش نصب شده روی ویندوز XP، بازی ۳D Pinball بود که به راحتی می‌توانستید در تلاش برای دست‌یابی به یک امتیاز بالا، ساعت‌های زیادی را در آن تلف کنید. از آن‌جایی که یک برنامه نویس این بازی را مهندسی معکوس کرده است و کاری کرده است که روی مرورگرهای وب و حتی پلی استیشن ویتا سونی اجرا شود، به نظر وقت آن است که شاهد بازگشت آن به ویندوز ۱۱ هم باشیم.

بازی کردن ۳D Pinball روی آیپد

استیو جابز یک بار گفته بود که داشتن آیتونز روی ویندوز به مثابه دارا بودن لیوانی آب در جهنم است و با این‌که شاید الان با نگاهی به گذشته این نقل قول برایمان زننده به نظر بیایید، اما تجربه ۳D Pinball روی یک دستگاه آیپد پرو احساس عجیبی دارد. این کار درست عین بازی کردن سونیک روی یک کنسول نینتندو یا استفاده از اپل موزیک روی یک دستگاه تلفن همراه گوگول پیکسل می‌باشد.

3D Pinball

استفاده از کلیدهای Z و / برای کنترل باله‌ها، در کنار فشردن دکمه Space برای پرتاب توپ، در چشم به هم زدنی شما را به دوران ویندوز XP برمی‌گرداند. این عنوان از نظر صوتی و گرافیکی دست نخورده باقی مانده است و شما در صورت تمایل حتی می‌توانید ۳D Pinball را روی تلفن هوشمندتان اجرا کنید.

استفاده از این بازی در ویندوز ۱۱ و در مرورگر نیز سریعاً شما را به آن دوران می‌برد و راه‌های متعددی برای نصب آن به عنوان یک برنامه نیز وجود دارد. بازی کردن ۳D Pinball روی یک لپ تاپ با صفحه لمسی هم امکان پذیر است، اما یک صفحه کامل این آشنایی دوباره را لذت بخش‌تر می‌کند.

برنامه‌هایی برای قطعات جدید موسیقی و ویژگی‌های دیگر نیز وجود دارد، اما آن طور که به نظر می‌آید، شما همین الان هم در معرض از دست دادن ساعات زیادی در هنگام تجربه ۳D Pinball هستید، مانند خود من که این اتفاق برایم در ویندوز ۱۱ و iPadOS 15 افتاده است.

زمان بازسازی در Fluent Design رسیده است

3D Pinball

ما در عصری هستیم که کالایی با ارزش در صنعت بازی‌‌ها به شمار می‌روند. پوکمون، رزیدینت اویل و سایر فرنچایزها تا به الان هم بازسازی‌هایی داشته‌اند که توسط منتقدان هم تحسین شده‌اند. این بازسازی‌ها دستی بر نوستالژی سال‌های کودکی ما می‌کشند، اما با گرافیک و گیم‌پلی بهبود یافته با توجه به روزگار مدرن، به‌روزرسانی شده‌اند و ۳D Pinball هم به بهترین شکل ممکن در کنار این دسته بازی‌ها قرار می‌گیرد.

با قرار گرفتن بازی‌های دیگری مانند Minesweeper و Solitaire طی سالیان، ۳D Pinball فضایی رقابت جویانه به کامپیوتر خانودگی آورد و هر هفته و با هر بار سر زدن به خانه، هیجان زیادی برای شکستن رکوردهای بالای خویشان وجود داشت.

یک بازی ۳D Pinball جدید که از نو در ویندوز ۱۱ ساخته شده است، می‌تواند به وجهه شعار مایکروسافت بیافزاید، چرا که به‌روزرسانی‌ای است که برای همگان در نظر گرفته شده است.

با تمرکز جدید و عظیمی که به لطف قابلیت HDR و برنامه ایکس باکس ایجاد شده، به‌روزرسانی ویندوز با یک بازی ۳D Pinball جدید با بخش آنلاین و جدول رده‌بندی در کنار پشتیبانی لمسی برای کسانی که از لپ‌ تاپ‌های دارای این قابلیت استفاده می‌کنند، می‌تواند وسوسه‌ بزرگی برای بسیاری از کسانی باشد که هنوز برای به‌روزرسانی به ویندوز ۱۱دست نگه داشته‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید