هشدار: بدافزار Inno Stealer کامپیوترهای ویندوز ۱۱ را مورد هدف قرار داده است - تکفارس 
هشدار: بدافزار Inno Stealer کامپیوترهای ویندوز ۱۱ را مورد هدف قرار داده است - تکفارس 
هشدار: بدافزار Inno Stealer کامپیوترهای ویندوز ۱۱ را مورد هدف قرار داده است - تکفارس 

هشدار: بدافزار Inno Stealer کامپیوترهای ویندوز ۱۱ را مورد هدف قرار داده است

افشین نوری
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 08:57
پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی در ویندوز 11

این‌روزها هکرها از روش‌های مختلفی برای انجام حملات خود استفاده می‌کنند و حالا بعد از ایجاد یک بدافزار شبیه به تلگرام که هفته پیش خبر آن منتشر شد، یک بدافزار جدید به نام Inno Stealer کامپیوترها را موردحمله قرار داده است. منشا این بدافزار یک صفحه جعلی دانلود ویندوز ۱۱ بوده است.

بنابراین کاربران ممکن است در حین جستجوی برنامه ویندوز ۱۱ برای نصب روی کامپیوترشان به دام این بدافزار بیفتند. مساله اصلی این است که صفحه جعلی دانلود ویندوز ۱۱ کاملا شبیه به صفحات مایکروسافت است و احتمال فریب خوردن کاربران بسیار بالاست.

بنابراین اگر کسی اطلاعات کافی از پیش‌نیازهای لازم برای نصب ویندوز ۱۱ روی سیستم خود نداشته باشد به‌سرعت در دام این صفحه خواهد افتاد. این بذافزار همچنین مرورگرها و کیف‌پول‌های دیجیتال را موردحمله قرار داده است. طبق یک گزارش، حدود ۳۹ مرورگر و ۳۵ کیف‌پول تحت حملات Inno Stealer قرار گرفته‌اند. ‌

در صفحه جعلی مذکور دکمه‌ای با عنوان “Download Now” وجود دارد که با کلیک کردن روی آن، یک فایل اجرایی آلوده روی کامپیوتر شما نصب خواهد شد. این بدافزار حتی برنامه‌های امنیتی کامپیوتر شما را غیرفعال می‌کند تا هیچ‌مانعی برای انجام کار خود نداسته باشد.

بدافزار Inno Stealer همه اطلاعات مرورگر، کارت اعتباری و کیف‌پول رمزارز شما را جمع‌آوری خواهد کرد و باعث آسیب جدی به شما خواهد شد. این برای اولین بار نیست که کامپیوترهای ویندوز ۱۱ را مورد حمله قرار می‌دهد. بنابراین حتما توصیه می‌شود که در هنگام نصب این برنامه دقت کنید و آن از سایت‌های معتبر دانلود و نصب کنید. ضمنا آنتی‌ویروس‌های خود را به‌روزرسانی کنید تا این بدافزار را در همان ابتدا شناسایی و حذف کنید.

منبع: MsPowerUser

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید