گوگل چندین آنتی ویروس شامل بدافزار را از پلی استور حذف کرد - تکفارس 
گوگل چندین آنتی ویروس شامل بدافزار را از پلی استور حذف کرد - تکفارس 

گوگل چندین آنتی ویروس شامل بدافزار را از پلی استور حذف کرد

مهدی حلوائی
۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - 08:12
بدافزار گوگل پلی استور

بر اساس گزارش شرکت امنیتی چک پوینت (Check Point)، گوگل پس از اطلاع‌رسانی این شرکت، ۶ اپلیکیشن مخربی که تا به حال بیش از ۱۵ هزار بار دانلود شده‌اند را از پلی استور حذف کرده است. در حالی که کاربران تصور می‌کردند که این اپلیکیشن‌ها آنتی ویروس هستند اما در واقع آن‌ها بدافزار شارک بات (Sharkbot) را به گوشی کاربران انتقال می‌داده‌اند.

بدافزار گوگل پلی استور

شارک بات پس از شناسایی اپلیکیشن‌های بانکی در حال استفاده، از کاربران درخواست می‌کند تا اطلاعات خود را اغلب درون فرم‌هایی وارد کنند. زمانی که کاربر اطلاعات خود را درون این فرم‌ها وارد می‌کند، سرورهای بدافزار به تمام اطلاعات بانکی، ایمیل و غیره آن‌ها دسترسی پیدا می‌کند. در حال حاضر بیشتر قربانیان شارک بات از کشورهای انگلستان و ایتالیا هستند اما نکته‌ی جالب در خصوص این بدافزار، نادیده‌گرفتن کاربران کشورهای چین، روسیه، بلاروس، اوکراین، هند و رومانی است.

بدافزار گوگل پلی استور

بدافزار شارک بات تا قبل از دانلود اپلیکیشن‌های مذکور قابل شناسایی نبوده چرا که فعالیت آن‌ها پس از ارسال اطلاعات به سرور آغاز می‌شود و همین موضوع باعث شده تا سیستم امنیتی پلی استور قادر به شناسایی آن نباشد. در حال حاضر تمام اپلیکیشن‌های آلوده به این بدافزار از پلی استور حذف شده‌اند اما احتمالاً کماکان در فروشگاه‌های شخص ثالث وجود دارند.

نظر شما در مورد پلی استور چیست؟ به‌نظر شما گوگل برای افزایش امنیت این فروشگاه باید از چه روش‌هایی استفاده کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید