دولت بریتانیا از کمپانی های گیمینگ خواست جعبه‌ های غنیمت را از بازی ها حذف کنند - تکفارس 
دولت بریتانیا از کمپانی های گیمینگ خواست جعبه‌ های غنیمت را از بازی ها حذف کنند - تکفارس 

دولت بریتانیا از کمپانی های گیمینگ خواست جعبه‌ های غنیمت را از بازی ها حذف کنند

افشین نوری
۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - 14:28
بازی

خبرگزاری دیلی تلگراف گزارش داده است که دولت بریتانیا با برگزاری یک جلسه مشترک با کمپانی‌های سازنده بازی، از آن‌ها خواسته است که مشکل موجود در رابطه با جعبه‌های غنیمت (Loot boxes) در بازی‌ها را حل بکنند.

مشکل این جعبه‌ها در بازی‌های ویدیویی آن است که کاربران مجبور هستند ابتدا پول آن را پرداخت کنند و سپس جعبه را باز کنند. دولت بریتانیا معتقد است که این کار نوعی قمار است و بچه‌ها نباید در معرض چنین چیزهایی قرار بگیرند.

بازی

دولت بریتانیا گفته است که از کمپانی‌های سازنده بازی می‌خواهد که این مشکل را به‌نحوی حل کنند و اگر چنین اتفاقی نیفتد مجبور است که با وضع قوانین جدید آن را حل بکند. این در حالیست که شرکت‌های صنعت گیمینگ، چنین نظری ندارد و فکر می‌کنند که جعبه‌های غنیمت در بازی‌ها منجر به ترویج قماربازی نمی‌شود.

سخنگوی دولت بریتانیا در همین رابطه گفته است:

بازی‌های ویدیویی باید جایی برای لذت بردن باشد و نه جایی برای ترویج قمار. ما با بررسی تاثیر منفی وجود جعبه‌های غنمیت در بازی‌ها به این نتیجه رسیده‌ایم که شرکت‌های سازنده بازی باید در جهت رفع این مشکل قدم بردارند.

در هر خل، به نظر می‌رسد دولت انگلیس نسبت به این موضوع بسیار حساس است و احتمالا استودیوهای بازی‌سازی فکری به حال آن بکنند. نظر شما درباره وجود جعبه‌های غنیمت در داخل بازی‌ها چیست؟

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید