سامسونگ گلکسی S22 و S22 پلاس معرفی شدند - تکفارس 
سامسونگ گلکسی S22 و S22 پلاس معرفی شدند - تکفارس 
سامسونگ گلکسی S22 و S22 پلاس معرفی شدند - تکفارس 

سامسونگ گلکسی S22 و S22 پلاس معرفی شدند

افشین نوری
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - 19:37
گلکسی S22

سامسونگ از گوشی‌های گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس رونمایی کرد که در ادامه به مشخصات آن‌ها می‌پردازیم. این دو گوشی نسبت به مدلهای قبلی خود کمی کوچکتر شده‌اند که این موضوع در مورد گلکسی S22 بیشتر به چشم می‌خورد.

گلکسی S22

اگر بخواهیم از پردازنده شروع کنیم، هر دو مدل پلاس و استاندارد گلکسی S22 در دو نسخه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و اگزینوس ۲۲۰۰ معرفی شده‌اند که هردوی آن‌ها ۴ نانومتری هستند. هر دو تراشه از چهار هسته پردازشی Cortex-A510، سه هسته Cortex-A710 و یک هسته قدرتمند Cortex-X2 بهره می‌برند و در کنار دو ترکیب حافظه ۸/۱۳۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه خواهند کرد.

در بخش دوربین نیز هر دو گوشی فوق مجهز به یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی از نوع سنسور GN5 سامسونگ با سایز ۱/۱.۵۷ اینچ هستند و در کنار این دوربین، یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابر وجود دارد. دوربین سلفی گوشی‌ها نیز یک حسگر ۱۰ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت است

گلکسی S22

نمایشگر گلکسی S22 استاندارد یک پنل ۶.۱ اینچی آمولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۱۳۰۰ نیت است و سایز آن ۰.۱ اینچ نسبت به گلکسی S21 استاندارد کاهش یافته است. با این حال، وزن این دو گوشی تقریبا یکسان است.

امسال سامسونگ تغییر بزرگی در سری S خود ایجاد کرده است و آن استفاده از شیشه به جای پلاستیک برای پنل پشت است. این شیشه از جنس گوریلا گلس ویکتوس پلاس بوده و بر روی نمایشگر گوشی‌ها نیز از آن استفاده شده است.

گلکسی S22

از طرفی، ظرفیت باتری گلکسی S22 استاندارد نسبت به مدل قبلی خود کاهش یافته و از ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت به ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعت کاهش یافته است که با سرعت ۲۵ وات شارژ خواهد شد.

گلکسی S22 پلاس

در مقابل، گلکسی S22 پلاس از یک نمایشگر ۶.۶ اینچی آمولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۱۷۵۰ نیت بهره می‌برد. باتری این گوشی ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد که با سرعت ۴۵ وات سارژ خواهد شد. در ضمن گلکسی S22 پلاس برخلا مدل استاندارد که فقط از استاندارد وای فای ۶ پشتیبانی می‌کند از وای فای ۶E نیز پشتیبانی خواهد کرد.

گلکسی S22

هر دو گوشی در بخش نرم‌افزار سیستم عامل اندروید ۱۲ را در کنار رابط کاربری OneUI 4.1 اجرا خواهند کرد و هر دوی آن‌ها از شبکه ۵G در کنار استاندارد IP68 پشتیبانی خواهند کرد. در ضمن، سامسونگ از فناوری سنسور اثرانگشت اولتراسونیک برای تشخیص هویت در این گوشی‌ها استفاده کرده است.

پیش‌سفارش گوشی‌های گلکسی S22 و S22 پلاس از فردا شروع می‌شود و قیمت آن‌ها برای نسخه‌های ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی به‌ترتیب برای مدل استاندارد ۸۴۹ و ۸۹۹ یورو و برای مدل پلاس ۱۰۴۹ و ۱۰۹۹ یورو خواهد بود.

گلکسی S22 در رنگ‌های مشکی، صورتی و سبز و گلکسی S22 پلاس در رنگ‌های مشکی، سفید و سبز عرضه خواهند شد.

نظر شما درباره این دو گوشی چیست؟ آیا طراحی آن‌ها را می‌پسندید؟

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید