ویدیوی مفهومی آیفون ۱۴ پرو منتشر شد [تماشا کنید] - تکفارس 
ویدیوی مفهومی آیفون ۱۴ پرو منتشر شد [تماشا کنید] - تکفارس 
ویدیوی مفهومی آیفون ۱۴ پرو منتشر شد [تماشا کنید] - تکفارس 

ویدیوی مفهومی آیفون ۱۴ پرو منتشر شد [تماشا کنید]

افشین نوری
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - 15:24
آیغون ۱۴ پرو

در اوایل ماه سپتامبر یک منبع معتبر به نام جان پروسر (Jon Prosser) رندر گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس را منتشر کرد و حالا منبع دیگری به نام وقار خان (Waqar Khan)، ویدیویی از آیفون ۱۴ پرو منتشر کرده و معتقد است که این گوشی ظاهری شبیه به آنچه که در ویدیو دیده می‌شود خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

در ویدیو دیده می‌شود که ناچ همیشگی با یک سوراخ هول پانچ جایگزین شده و اسپیکرها هم به حاشیه بالایی گوشی انتقال یافته‌اند تا فضای کافی برا باتری گوشی ایجاد شود.

ویدیوی امروز آیفون ۱۴ پرو شباهت زیادی به رندرهای جان پروسر دارد

ما همچنین در ویدیو مشاهده می‌کنیم که دوربین‌های پشت با قاب پشت هم‌سطح شده‌اند اما ضخامت گوشی کمی بیشتر از ضخامت آیفون ۱۳ پرو به نظر می‌رسد. همچنین در حالیکه امسال فقط مدل‌های پرو آیفون ۱۳ مجهز به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی بودند، سال آینده احتمالاً هر چهار مدل آیفون ۱۴ از این نمایشگر بهره خواهند برد.

تغییر دیگری که در ویدیو به چشم می‌خورد استفاده از دکمه‌های ولوم گرد است که ما قبلاً این نوع دکمه را در آیفون ۵s دیده بودیم. ضمناً ما می‌دانیم که آیفون‌های سال آینده مجهز به تراشه A16 اپل خواهند بود، ولی هنوز مشخص نیست که این تراشه با کدامیک از فناوری‌های ۳، ۴ یا ۵ نانومتری ساخته خواهد شد.

دانلود ویدیو

هفته پیش مشخص شد که شرکت TSMC ظاهراٍ در مورد فناوری ۳ نانومتری به مشکل بر خورده است و شاید به همین‌خاطر اپل مجبور شود که از همان فناوری ۵ نانومتری برای تراشه A16 استفاده کند. با این‌حال، شنیده‌ها حاکی از آن است که TSMC احتمالاً تا نیمه دوم ۲۰۲۲ تولید انبوه تراشه‌های ۳ نانومتری را آغاز خواهد کرد.

هنوز ۱۰ ماه تا زمان معرفی سری آیفون ۱۴ باقی مانده و بسیار زود است که درباره مشخصات گوشی‌های این سری با قاطعیت اظهارنظر کنیم. با این‌حال، در ماه سپتامبر امسال گراهام تونسند (Graham Townsend) نایب‌رئیس بخش سخت‌افزار دوربین اپل گفته بود که این شرکت می‌داند که چه قابلیت‌هایی را در چه سالی برای آیفون‌های خود ارائه کند و اپل سه سال قبل از معرفی هر سری این موضوع را می‌داند.

جان پروسر گفته است که احتمالاً فقط مدل پرو مکس آیفون ۱۴ از سوراخ هول پانچ برای دوربین سلفی خود بهره خواهد برد و سه مدل دیگر از فناوری ناچ استفاده خواهند کرد. مشخصه دیگری که به نظر می‌رسد سال آینده روی گوشی‌های آیفون تغییر نخواهد کرد، جایگزینی درگاه لایتنینگ با یک پورت USB-C است. البته ما احتمالاً به‌زودی شاهد استفاده از یک استاندارد واحد جهانی برای درگاه دستگاه‌های الکترونیکی خواهیم بود و اگر چنین اتفافی بیفید، آیفون نیز از این موضوع مستثنی نخواهد بود و به نظر می‌رسد درگاه USB-C مناسب‌ترین گزینه برای این استاندارد جهانی باشد.

نظر شما درباره طراحی آیفون ۱۴ پرو چیست؟

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید