کاربرد فضای ابری در کسب و کار ها چیست؟ - تکفارس 
کاربرد فضای ابری در کسب و کار ها چیست؟ - تکفارس 

کاربرد فضای ابری در کسب و کار ها چیست؟

کسری نراقی
۴ مرداد ۱۴۰۰ - 17:17
فضای ابری مورد استفاده مشاغل

فضای ابری یا فضای ذخیره سازی آنلاین، اصطلاح پرکاربردی که امروزه به وفور در دنیای دیجیتال از آن استفاده می­شود. در دنیای امروز با پیشرفت چشمگیر علم و فناوری و فراگیری دنیای دیجیتال در اقشار مختلف، باعث شده تا روش­های نوین و مدرن اطلاعاتی، جایگزینی برای روش­های قدیمی و سنتی ذخیره اطلاعات باشند. خرید فضای ابری و ذخیره سازی در دنیای امروز، فراتر از استفاده شخصی رفته و به یکی از فناوری­هایی که با اهداف تجاری سازگاری دارد تبدیل شده است. پس از تعریف فضای ابری در این مقاله قصد داریم ، هفت مزیت آن­را برای کسب و کار و مشاغل مختلف، به طور ویژه مورد بررسی قرار دهیم و به جنبه­های مختلف آن بپردازیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

فضای ابری چیست؟

فضای ابری فناوری است که داده­ها و اطلاعات را از راه دور، در محیطی امن، از طریق شبکه اینترنت نگهداری و کنترل می­نماید. به طور کلی استفاده از این فضا امکان ذخیره سازی آنلاین پرونده­های کاری و دسترسی به آن را در هر زمان و مکان، فراهم می­سازد. شرکت ارائه دهنده سرویس­های ابری امکان ذخیره سازی داده­ها در یک سرور خارجی، به صورت آنلاین را برای کاربران خود فراهم ساخته است. این مهم با اینکه مقداری هزینه بر است اما سهولت و انعطاف پذیری چشم­گیری را در رابطه با ذخیره اطلاعات موجود در کسب و کار و مشاغل مختلف، ایجاد می­نماید.

بهترین فضا برای ذخیره سازی داده ها در محیط اینترنت

با اینکه فضای ابری دارای نقاط ضعف است؛ همواره بسیاری از کاربران و کارشناسان فعلی معتقدند که بهترین فضا برای ذخیره سازی داده ها در محیط آنلاین، استفاده از سرویس کلود یا همان فضای ابری می باشد. صرفه جویی در هزینه­ها، محافظت از داده­ها و سهولت دسترسی به آن، ساده سازی مدیریت فناوری، امکان دسترسی از راه دور و افزایش تجربه کاربر فقط تعدادی از مزایای استفاده از فضای ذخیره سازی ابری در مشاغل و کسب و کارها می­باشد. در ادامه مطلب هفت مزیت دیگر این فضای منحصر به فرد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

فضای ذخیره ساز ابری

فضای ابری جایگزینی برای ذخیره ساز فیزیکی

برای پاسخ به این سوال که فضای ابری چگونه می­تواند جایگزین مناسبی برای ذخیره سازهای فیزیکی باشد؟ با ذکر چند مثال مسئله را برای شما کاربران گرامی باز می­کنیم. همانطور که مطلع هستید، کارت­های حافظه و یا فلش مموری­ها نوعی از تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات با حافظه خارجی بسیار کاربردی هستند که در ظرفیت­های مختلف تولید و برای ذخیره سازی داده و اطلاعات در اختیار بسیاری از افراد قرار می­گیرند. علاوه بر این هارد دیسک­های ذخیره ساز اطلاعات نیز با ظرفیت بالا می­توانند، گزینه مناسبی برای ذخیره داده در حجم بالا باشند. همچنین حافظه­هایی چون ssd با سرعت بالای خود، در سیستم­های با پردازش بالا گزینه بسیار مناسبی برای ذخیره سازی اطلاعات و داده­ها می­باشند. نکته­ای که در رابطه با تمامی مواردی که ذکر شد، باید توجه نمایید این است که برای دسترسی به اطلاعات ذخیره شده توسط تمامی ذخیره سازهای عنوان شده لازم است که به آن­ها به صورت فیزیکی دسترسی داشته باشید.

بنابر مواردی که ذکر شد، فضای ابری به عنوان یک ذخیره ساز اطلاعات، امکان دسترسی فوری به اطلاعات را تنها از طریق اینترنت و بدون دخالت هیچ یک از انواع دستگاه­های ذخیره ساز فیزیکی، برای شما فراهم می­سازد..

هفت مزیت خرید فضای ابری و ذخیره ساز در کسب و کار ها

 

۱-بر طرف کردن نیاز به زیر ساخت­های پرهزینه

فضای ابری نیاز به سیستم­های داخلی پرهزینه در کسب و کار شما را به حداقل رسانده و در طولانی مدت، صرفه جویی در وقت و هزینه را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

۲-ذخیره فایل های بک آپ یا پشتیبان به صورت امن

شرکت­ها براساس قانون پشتیبان­گیری ۱٫۲٫۳  از داده­ها و سوابق خود سه نسخه پشتیبان تهیه می­کنند، بنابراین برای جلوگیری از خطرات احتمالی از دست دادن داده، دو نسخه اول در داخل سایت و نسخه سوم در فضایی خارج از سایت، بک­آپ گیری می­شود. هنگامی دو نسخه پشتیبان در اثر آتش سوزی یا حوادث دیگر از بین برود، نسخه سوم پشتیبان هنوز در دسترس است. لازم به ذکر است که تا قبل از خرید فضای ابری، نسخه­های پشتیبان سوم در هارد دیسک­های یکبار مصرف و در محل­هایی ذخیره و نگه­داری می­شدند و امکان سرقت و آسیب رسیدن به آن­ها بسیار بالا بود. بنابراین با استفاده از فضای ذخیره­سازی ابری به راحتی می­توانید نسخه سوم پشتیبان را در یک محیطی امن و خارج از فضای سایت نگه­داری نمایید.

۳-خدمات مقیاس پذیر

فضای ابری با اصلاح فضای اضافی برخی از سرویس­ها، ریسک استفاده از فضای خالی و هزینه­بر را در طول سال، برای صاحبان مشاغل به حداقل رسانده و بسته به نیاز آن­ها فضای مناسب را در اختیارشان قرار خواهد داد.همچنین می توان میزان حجم فضای مورد نیاز خود را افزایش یا کاهش داد تا در هزینه و قیمت آن نیز صرفه جویی شود.

خدمات مقیاس پذیر فضای ابری

خدمات مقیاس پذیر فضای ابری

۴-امنیت بالا با فضای ابری

فقط ۶% از مشاغل و کسب و کارها پس از دست دادن داده­های خود به فعالیت ادامه خواهند داد. بنابراین محافظت از اطلاعات و داده­ها برای صاحبان مشاغل، امری مهم و ضروری بشمار می­آید. سرویس ابری با ایجاد محیطی امن، از داده­ها دربرابر ازدست رفتن از طریق بلایای طبیعی، خطای کارمندان و حملات سایبری محافظت می­نماید.

۵-افزایش بهره ­وری

فضای ابری با سرعت بالا بهره­وری پانصد کارمند را به دو هزار ساعت کار اضافی در سال افزایش می­دهد. با استفاده از یک جست‌وجوی سریع و چند ثانیه­ای در فضای ذخیره ساز ابری، زمان تمرکز کارمندان بر روی مسائل کاری ضروری تا حد زیادی بالا می­رود. براساس تحقیقات به عمل آمده، برخی از مشاغل با بیش از ده هزار کارمند، به طور متوسط تنها ۳۸ دقیقه زمان صرف جستجوی یک پرونده، ارسال ایمیل به شرکتی دیگر و یا پرسش از همکاران در طول سال می­کنند.

۶-فضای ذخیره سازی ابری، قابل استفاده در کسب و کار های مختلف

یکی از مزایای ارزشمند خرید فضای ابری با قیمت مناسب، این است که کارمندان در هر محیط و مکانی می­توانند فعالیت کارآمد داشته باشند. ذخیره­ساز ابری نه تنها برای مشاغل، بلکه برای سایر بخش­های جامعه مانند دولت، آموزش و پرورش و حتی موسسات مذهبی امکان ذخیره سازی داده ها در محیطی امن و کاربردی را فراهم ساخته است.

۷-دسترسی آسان

همانطور که مطلع هستید دسترسی به داده­های ذخیره شده در فضای ابری با استفاده از اینترنت از هرکجای دنیا امکان پذیر می­باشد. با استفاده از این مزیت، کاربران می­توانند بدون نیاز به فضای ذخیره ساز فیزیکی، به راحتی و تنها با یک کلیک و بدون وارد شدن خدشه­ای به روند کاری و فعالیت­های کاری خود، به مستندات و دیگر اطلاعات موجود در سرویس­های ابری دسترسی پیدا کنند.

جمع ­بندی و کلام آخر

خرید فضای ابری، باعث یکپارچه سازی و رونق بسیاری از کسب و کارها شده است. امروزه هزاران مشاغل کوچک و بزرگ از سرویس­های ابری بهره لازم را برده و تجارت خود را با راه حل­های مبتنی بر سرویس­های پردازش ابری تقویت می­نمایند. فضای ابری با کیفیت، به همراه مزایای بی­شماری مانند افزایش بهره­وری و سرعت دسترسی بالا کلید اصلی رشد کسب و کار شما بشمار می­آید. بنابراین برای رسیدن به سود و رونق در کسب و کارتان و به جهت رقابت در سطح جهانی استفاده از این فناوری نوظهور و کارآمد را در دستور کار خود قرار دهید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.