گوشی های واجد شرایط آنر برای دریافت هارمونی او اس - تکفارس 
گوشی های واجد شرایط آنر برای دریافت هارمونی او اس - تکفارس 
گوشی های واجد شرایط آنر برای دریافت هارمونی او اس - تکفارس 

گوشی های واجد شرایط آنر برای دریافت هارمونی او اس

مهدی ملکی
۱ مرداد ۱۴۰۰ - 09:28
هارمونی او اس برای گوشی های آنر

اگرچه آنر اکنون یک شرکت مستقل است اما گوشی‌های هوشمند تحت این برند که پیش از جدایی عرضه شده‌اند، هنوز هم توسط هوآوی پشتیبانی می‌شوند. از همین رو به تازگی تعدادی از گوشی‌های آنر به فهرست محصولات واجد شرایط دریافت بتای عمومی هارمونی او اس ۲ (Harmony OS) وارد شده‌اند.

کاربران آنر ۳۰، ۳۰ پرو و ۳۰ پرو پلاس در کنار صاحبان آنر V30 و V30 پرو می‌توانند از همین حالا برای دریافت این نسخه بتای هارمونی او اس ثبت نام و پس از دریافت آن، بازخورد خود را برای هوآوی ارسال کنند. آنر پلی ۴ پرو و آنر V6 (با شماره مدل KRJ-W09, KRJ-AN00A) از جمله دیگر دستگاه‌های واجد شرایط برای دریافت این نسخه از سیستم عامل هارمونی هستند.

پیش‌تر موضوع عرضه این به‌روزرسانی‌ها توسط هوآوی تایید شده بود. در حقیقت آنر تائید کرده است که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای همه گوشی‌های این شرکت که قبل از تاریخ اول آوریل ۲۰۲۱ معرفی شده‌اند توسط هواوی عرضه خواهد شد.

این بدین معنی است که آنر فقط مسئول به‌روزرسانی دستگاه‌هایی خواهد بود که بعد از اول آوریل امسال معرفی شده‌اند. به این ترتیب، به‌روزرسانی‌های سری جدید آنر ۵۰ توسط خود آنر ارائه خواهد شد. البته آنر قول داده است که همچنان به پشتیبانی از گوشی‌های قدیمی‌تر خود ادامه دهد. تاریخ اول آوریل از آن‌جهت مهم است، چون آنر در فاصله بین ماه‌های مارس و آوریل از هواوی جدا شد. شما می‌توانید لیست محصولاتی که وصله‌های امنیتی را از سوی هوآوی دریافت خواهند کرد را از این لینک مشاهده کنید.

آخرین باری که گوشی‌های آنر در اروپا به فروش می‌رسیدند، از رابط کاربری اختصاصی Magic UI استفاده می‌کردند. این رابط کاربری ظاهر کلی اندروید را تغییر داده بود و به رابط کاربری تکراری گوشی‌های شرکت‌های دیگر شباهت زیادی نداشت اما مشکل اصلی بیخودافزارهای (Bloatware) بیش از حد این رابط کاربری بود.

در حالی که گوشی آنر ویو ۴۰ از پردازنده‌های شرکت مدیاتک استفاده می‌کند، استفاده از پردازنده‌های میان‌رده و استفاده ‌نکردن از تبلیغات ادغام‌شده و بیخودافزارها باعث می‌شود تا حتی باتوجه به سخت‌افزار نه‌چندان قوی این دستگاه، تجربه‌ای روان و سریع از سیستم‌عامل اندروید بر روی گوشی‌های آنر به‌دست بیاید.

آنر می‌تواند راه خود را از شرکت‌های گوشی‌سازی دیگر جدا کند و یا از الگوی شرکت‌های دیگر پیروی کند. در نهایت این شرایط مالی شرکت است که  می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

جدای از آن به نظر می‌رسد که هوآوی می‌تواند به هدف خود در عرضه هارمونی او اس برای ۱۰۰ میلیون دستگاه تا انتهای سال جاری میلادی دست یابد. تاکنون بیش از ۸۰ میلیون دستگاه هارمونی او اس را دریافت کرده‌اند و روز به روز بر گستره محصولاتی که این سیستم عامل را دریافت می‌کنند، اضافه می‌شود.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید