به‌روزرسانی جدید ور او اس معرفی شد؛ همکاری جدید گوگل و سامسونگ - تکفارس 
به‌روزرسانی جدید ور او اس معرفی شد؛ همکاری جدید گوگل و سامسونگ - تکفارس 
به‌روزرسانی جدید ور او اس معرفی شد؛ همکاری جدید گوگل و سامسونگ - تکفارس 

به‌روزرسانی جدید ور او اس معرفی شد؛ همکاری جدید گوگل و سامسونگ

مهدی ملکی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 09:16
ور او اس گوگل سامسونگ

سامسونگ روز گذشته سرانجام پس از مدت‌های گمانه‌زنی، اعلام کرد که ساعت‌های هوشمند آینده این شرکت در عوض تایزن، از سیستم عامل ور او اس (Wear OS) استفاده خواهند کرد. با این حال گویا این موضوع ابعاد بیشتری را هم در خود جای داده است.

در رویداد گوگل I/O 2021 مشخص شد که این شرکت کره‌ای همراه با گوگل تمرکز مضاعفی روی این سیستم عامل منعطف خواهند کرد تا ور او اس باری دیگر بدرخشد. به این منظور نیاز است که اپلیکیشن‌های این اکوسیستم به گونه‌ای تنظیم شوند که کمترین مصرف انرژی و باتری را داشته باشند؛ موضوعی که سامسونگ در آن تجربه کسب کرده و آماده عمل است.

گوگل نیز در همین راستا قول داده که کارکرد بهتری را در سیستم عامل گجت‌های پوشیدنی خود اعمال کند. به این معنا که اپلیکیشن‌ها در جدیدترین تراشه‌های مورد استفاده در این ساعت‌ها، حدود ۳۰ درصد روان‌تر خواهند بود و همچنین انیمیشن‌های بهتری خواهند داشت.

برای اعمال عمر باتری طولانی‌تر، لایه‌های پایین‌تر سیستم عامل برای استفاده از انرژی اندک هسته‌های سخت‌افزار بهینه خواهد شد. به عبارت دیگر یعنی شما می‌توانید حسگر اندازه‌گیری ضربان قلب را استفاده کرده، خواب خود را رهگیری کنید و باز هم شاهد ظرفیت باتری زیادی برای ادامه روز باشید.

مطالب مرتبط:

دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل ور او اس اکنون می‌توانند یک رابط کاربری قابل شخصی‌سازی روی پوسته اصلی اضافه کنند. ظاهراً‌ گوگل سرانجام متوجه شده که این موضوع همان چیزی تلقی می‌شود که اندروید را در بازار گوشی‌های هوشمند به این جایگاه رسانده است. در نتیجه از این به بعد سامسونگ به فروش گلکسی واچ‌های مبتنی بر ور او اس خواهد پرداخت که رابط کاربری وان UI روی آن‌ها اجرا می‌شود؛ این فرایند را می‌توان به دیگر تولید کنندگان ساعت‌های هوشمند نیز تعمیم داد.

ور او اس گوگل سامسونگ

یک تغییر بزرگ در این زمینه احتمالاً مربوط به نحوه عرضه به‌روزرسانی برای این محصولات است. یعنی ممکن است شرکت‌هایی که دست به توسعه رابط کاربری مخصوص خود برای ور او اس می‌زنند، شخصاً عهده‌دار عرضه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری شوند. در شرایط فعلی و با توجه به به‌روزرسانی‌های دراز مدتی که گوگل برای ور او اس عرضه می‌کند، این موضوع مناسب و قابل توجه به نظر می‌رسد.

در به‌روزرسانی جدید با ۲ بار فشردن هر کدام از دکمه‌های ساعت هوشمند، می‌توان میانبر‌هایی را تنظیم کرد. برای مثال کاربر می‌تواند با انجام این کار، بین اپلیکیشن حال حاضر و اپلیکیشن پیشین خود تغییر وضعیت دهد. افزون بر این پس از به‌روزرسانی مذکور راه‌های متعددی برای شخصی‌سازی صفحه اصلی همراه با اپلیکیشن‌ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

گوگل همچنین در حال کار روی بازطراحی و بهبود سرویس مپ و دستیار خود برای ارائه بهترین عملکرد ممکن است. علاوه بر این گوگل پی (Google Pay) در ۲۶ کشور جدید (بدون احتساب ۱۱ منطقه‌ای که در حال حاضر موجود است) شروع به کار خواهد کرد. یوتیوب میوزیک نیز در ادامه سال جاری میلادی همراه با ویژگی‌هایی نظیر دانلودهای هوشمند برای مشترکین، عرضه خواهد شد.

این به‌روزرسانی برخی از ویژگی‌های برند فیت‌بیت (Fitbit) از جمله رهگیری شرایط سلامت در طول روز و برخی موارد دیگر را به دستگاه‌های مبتنی بر ور او اس اضافه خواهد کرد.

تا به این‌جا درباره کاربران صحبت کردیم اما گوگل توسعه دهندگان را هم مد نظر داشته است. ویژگی‌هایی مانند Tiles API و یک ویرایشگر واچ فیس ساخته شده توسط سامسونگ برای توسعه دهندگان فعال در زمینه ور او اس در دسترس قرار خواهد گرفت.

این ویژگی‌های جدید در ساده‌سازی توسعه تجربه‌های جدید برای گجت‌های هوشمند پوشیدنی تاثیرگذار خواهد بود. نسخه بازطراحی شده اپلیکیشن‌هایی همچون Starva، Running شرکت آدیداس، Bitmoji و برخی موارد دیگر به زودی برای کاربران عرضه خواهند شد. در حال حاضر مشخص نیست که این ویژگی‌های متعدد در چه تاریخی در دسترس قرار می‌گیرند. گوگل در توضیح تمام آن‌ها از عبارت «اواخر سال» استفاده کرده است.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید