تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۲ اردیبهشت - تکفارس 
تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۲ اردیبهشت - تکفارس 

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۲ اردیبهشت

آرمین مکاری
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 12:41
تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۲ اردیبهشت - تکفارس 

در ۲۲ آوریل سال ۱۹۹۳، مارک اندرسن مخترع نت اسکیپ (Netscape) دست به نوآوری و ایجاد تغییراتی در مرورگرها زد. او به همراه اریک بیتا، مرورگر موزائیک (Mosaic Web Browser)، اولین مرورگر محبوب در سراسر جهان را برای یونیکس و ویندوز عرضه کرد. این مرورگر، استفاده از وب را آسان‌تر و دسترسی کاربران دیگر سیستم‌عامل‌ها به آن را نیز ممکن ساخت و همچنین اولین مرورگر گرافیکی جهان بود که انقلابی در روش استفاده از وب را به وجود آورد.

مارک اندرسن

چند ماه بعد از عرضه، الکس تاتیک، نسخه مکینتاش مرورگر موزائیک را نیز عرضه کرد. اندرسن بعدها شرکت خود را با نام نت اسکیپ افتتاح و در سال ۱۹۹۴، مرورگر Netscape Navigator را عرضه کرد که سریعاً به محبوب‌ترین مرورگر وب جهان تبدیل شد. در سال ۱۹۹۵، مایکروسافت با عرضه اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer) نخستین قدم را در رقابت مرورگرها برداشت و در سال ۲۰۰۲ با ۹۵٪ استفاده در بین کاربران، تبدیل به محبوب‌ترین مرورگر جهان شد.

همچنین در ۲۲ آوریل سال ۲۰۰۸، شرکت سیگیت (Seagate) اعلام کرد که از زمان تاسیس خود در سال ۱۹۷۹، یک میلیارد هارد دیسک به فروش رسانده و به اولین تولیدکننده هارد دیسک جهان تبدیل شده است. گفته می‌شود مجموع ظرفیت هارد‌های فروخته شده، به ۷۹ میلیون ترابایت می‌رسد.

این شرکت آمریکایی، در سال ۱۹۷۹ توسط آلن شوگرت با نام شوگرت تکنولوژی، در جزایر کیمن تأسیس شد. در حال حاضر دفتر مرکزی شرکت سیگیت و دفتر عملیاتی و بخش اجرایی آن، در کوپرتینو، کالیفرنیا مستقر می‌باشد. سیگیت در توسعه درایوهای هارد دیسک مهم‌ترین نقش را داشته است و فعالیت خود را در این زمینه، در سال ۱۹۸۰ با عرضه درایوهای اس‌تی-۵۰۶ با حجم ۵ مگابایت، آغاز نمود. این شرکت، در طول دهه ۱۹۸۰ اصلی‌ترین تولیدکننده قطعات در بازار ریزرایانه‌ها محسوب می‌شد.

آلن شوگرت

در دسته‌ی محصولات تجاری و سازمانی، سیگیت انواع ابزار ذخیره‌سازی مانند هارد درایو و حافظه‌های SSD را برای سرورها و کامپیوترهای مین‌فریم (بزرگ رایانه) تولید می‌کند. در دسته‌ی مصرف‌کننده، محصولات سیگیت در انواع کامپیوترهای شخصی رومیزی و لپ‌تاپ کاربرد دارند. دسته‌ی دیگری از محصولات نیز به صورت اختصاصی برای دستگاه‌های الکترونیکی مخصوص مصرف‌کننده مانند دوربین‌های فیلم‌برداری و کنسول‌های بازی تولید می‌شوند. سیگیت همچنین انواع راهکارهای ذخیره‌سازی را برای کسب‌وکارها ارائه می‌کند که شامل پشتیبان‌گیری آنلاین و راهکارهای حفاظت و بازگردانی از داده می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.