تاریخ رویداد بعدی شیائومی مشخص شد؛ احتمال معرفی می ۱۱ الترا - تکفارس 
تاریخ رویداد بعدی شیائومی مشخص شد؛ احتمال معرفی می ۱۱ الترا - تکفارس 
تاریخ رویداد بعدی شیائومی مشخص شد؛ احتمال معرفی می ۱۱ الترا - تکفارس 

تاریخ رویداد بعدی شیائومی مشخص شد؛ احتمال معرفی می ۱۱ الترا

مهدی ملکی
۲ فروردین ۱۴۰۰ - 13:43
شیائومی می ۱۱ الترا

شیائومی به تازگی یک رویداد برای تاریخ ۹ فروردین (۲۹ مارس ۲۰۲۱ میلادی) برنامه‌ریزی کرده است. این رویداد روی تمام شبکه‌های اجتماعی محبوب به صورت زنده استریم خواهد شد. شیائومی مشخص نکرده است که ما شاهد معرفی چه گوشی‌هایی در این رویداد خواهیم بود اما انتظار می‌رود که سرانجام می ۱۱ لایت، می ۱۱ پرو و می ۱۱ الترا معرفی شوند.

مدت‌ها است که ما شایعات و گزارشات غیررسمی بسیاری را در رابطه با این محصولات شنیده‌ایم. اگر این شایعات واقعیت داشته باشند، شیائومی چیز جدیدی برای معرفی ندارد.

احتمالاً در ابتدا شاهد رونمایی از شیائومی می ۱۱ لایت باشیم. این محصول طبق گزارش‌های مذکور به پردازنده اسنپدراگون ۷۷۵G و دوربین سه‌گانه اصلی شامل لنز ۶۴ مگاپیکسل، لنز ۸ مگاپیکسل فوق عریض و لنز ماکرو ۵ مگاپیکسل مجهز خواهد بود.

شیائومی می ۱۱ الترا

منبع با سابقه صنعت موبایل، دیجیتال چت استیشن (Digital Chat Station) گزارش کرده است که شیائومی محصولات زیادی برای معرفی در ماه‌های مارس و آوریل دارد. افزون بر می ۱۱ لایت ، انتظار می‌رود که سرانجام شاهد رونمایی از می ۱۱ پرو و می ۱۱ الترا، دو عدد از برترین محصولات ۵G بازار و این شرکت باشیم. پیش‌تر شایعه شده بود که می ۱۱ لایت با قیمت ۴۱۰ یورو معرفی و به بازار عرضه خواهد شد.

مدتی پیش تصاویری واقعی از می ۱۱ الترا منتشر شده بود که وجود یک دوربین هیبرید با بزرگنمایی ۱۲۰ برابر و یک نمایشگر کوچک در پشت دستگاه برای ثبت تصاویر سلفی با دوربین اصلی را تایید می‌کردند. پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، یک تصویر دیگر هم این موضوع را تایید کرد.

در واقع این تصویر دو لنز در قسمت چپ، یک لنز پریسکوپ در پایین آن‌ها و محل قرارگیری نمایشگر در سمت راست ماژول را فاش می‌کند. اما اصلاً وجود این نمایشگر در پشت دستگاه چه دلیلی دارد؟

در صورتی که کاربر شمارش معکوس را فعال کند، می‌تواند هنگام ثبت تصویر سلفی از خود یا تصویر عادی از دیگران، از نمایش این شمارشگر اطمینان حاصل کند. البته استفاده اصلی نمایشگر مذکور، مورد دیگری است. همان‌طور که چند خط گذشته به صورت جزئی ذکر شد، کاربر می‌تواند حین ثبت تصاویر سلفی به وسیله دوربین پشت دستگاه، موقعیت و شرایط موجود را بسنجد و سپس تصویربرداری کند.

شیائومی می ۱۱ الترا

البته این ویژگی‌ها احتمالاً در مدل پرو سری می ۱۱ هم لحاظ شوند. زیرا ظاهراً تنها فرق این دو مدل، استفاده از نرخ شارژ ۶۶ وات در عوض ۱۲۰ وات در می ۱۱ پرو است.

لنز بزرگ ۱/۱.۱۲ اینچی سامسونگ با دارا بودن ۵۰ میلیون پیکسل ۱.۴ میکرومتری، می‌تواند به لطف فناوری نسل بعد خود در تصویربردای در نور کم، کارایی خارق‌العاده‌ای را به نمایش بگذارد. شیائومی ادعا می‌کند که لنز پریسکوپ این دستگاه‌ها نیز در همین راستا قادر به اعمال بزرگ‌نمایی ۱۲۰ برابری هستند.

جدای از قسمت پشت، مشخصاً نمایشگر اصلی دستگاه در قسمت جلو قرار دارد! ظاهراً هر دو دستگاه همراه مدل پایه می ۱۱ به یک نمایشگر یکسان ۶.۸۱ اینچی امولد (AMOLED) با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، رزولوشن ۱۴۴۰p و نرم نمونه لمس ۴۸۰ مجهز هستند. تا به این‌جای کار می‌دانیم که پردازنده هر ۳ مدل این سری مورد انتظار شیائومی، اسنپدراگون ۸۸۸ شرکت کوالکام خواهد بود.

به هر نحو برای دریافت اطلاعات بیشتر و البته رسمی، باید یک هفته منتظر ماند. رویداد شیائومی موسوم به Mega Launch، می‌تواند بسیاری از سوالات کاربران را پاسخ دهد.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید