ویوو اس ۹ ۵ جی و اس ۹ ای ۵ جی معرفی شدند - تکفارس 
ویوو اس ۹ ۵ جی و اس ۹ ای ۵ جی معرفی شدند - تکفارس 

ویوو اس ۹ ۵ جی و اس ۹ ای ۵ جی معرفی شدند

حامد شهرزاد
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - 11:30
ویوو اس ۹ ۵ جی و اس ۹ ای ۵ جی

ویوو به‌تازگی اس ۹ ۵ جی و اس ۹ ای ۵ جی را معرفی کرده است که نسخه‌های به‌روز شده گوشی هوشمند اس ۷ ویوو محسوب می‌شوند. این دو گوشی هوشمند با همان طراحی اما با سخت‌افزار پیشرفته‌تری در داخل خود معرفی شده است. اکنون این دو تلفن هوشمند از قابلیت اتصال به شبکه نسل ۵ برخوردار هستند. از این رو، ویوو نام ۵ جی را برای آن‌ها انتخاب کرده است. همان‌طور که حدس زده‌اید، اس ۹ ای نسخه ساده‌شده‌ای از اس ۹ استاندارد است.

بیایید با اس ۹ ۵ جی شروع کنیم. این گوشی هوشمند از تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۱۱۰۰ مبتنی بر معماری ۶ نانومتری استفاده می‌کند و با حافظه ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی یا ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی به بازار عرضه خواهد شد. نمایشگر این دو تلفن هوشمند همچنان امولد است و اندازه آن ۶٫۴۴ اینچ است و یک بریدگی در این صفحه‌نمایش برای دوربین جلویی دستگاه ایجاد شده است. این پنل از اچ دی آر ۱۰ پلاس پشتیبانی می‌کند و رزولوشن فول اچ دی پلاس را به همراه نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز ارائه می‌دهد.

گوشی‌های هوشمند اس ۹ ۵ جی و اس ۹ ای ۵ جی ویوو از دوربین سه‌گانه بهره می‌برند

ویوو اس ۹ ۵ جی و اس ۹ ای ۵ جی

ماژول دوربین بدنه پشتی از حسگرهای ۶۴ مگاپیکسلی، لنز با زاویه دید گسترده ۸ مگاپیکسلی و دوربین ۲ مگاپیکسلی به‌منظور عکاسی ماکرو تشکیل شده است. بریدگی موجود در قسمت جلویی این تلفن هوشمند به‌قدری بزرگ است که می‌تواند یک دوربین اصلی ۴۴ مگاپیکسلی و یک دوربین با زاویه دید فوق گسترده ۸ مگاپیکسلی را در خود جای دهد.

باتری این گوشی هوشمند دارای ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. این دستگاه دارای رابط کاربری اوریجین او اس جدید ویوو مبتنی بر اندروید ۱۰ است و با این نسخه از سیستم‌عامل اندروید به بازار عرضه خواهد شد.

مدل اس ۹ ای ۵ جی شباهت زیادی به مدل اصلی دارد و حتی از همان نمایشگر نسخه اصلی استفاده می‌کند اما از آنجا که فقط یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی در این دستگاه وجود دارد، نمایشگر آن دارای یک بریدگی به شکل قطره آب است. این موضوع برخلاف نسخه اصلی است که بریدگی بزرگ‌تری دارد. همچنین از تراشه ضعیف‌تری در این گوشی هوشمند استفاده شده است و با دو پیکربندی حافظه به بازار عرضه خواهد شد: ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی یا ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی. تراشه این گوشی هوشمند دیمنسیتی ۸۲۰ شرکت مدیاتک است.

ویوو اس ۹ ۵ جی از روز جمعه ۲۲ اسفند برای خرید در دسترس خواهد بود

ویوو اس ۹ ۵ جی و اس ۹ ای ۵ جی

البته این تلفن هوشمند از همان ماژول دوربین سه‌گانه در پشت دستگاه و همچنین ظرفیت یکسان باتری و قابلیت شارژ سریع استفاده می‌کند.

از آنجا که این دستگاه برای اولین بار در بازار چین عرضه خواهد شد، قیمت‌ها به شرح زیر است: ویوو اس ۹ ۵ جی پایه دارای قیمت ۲۹۹۹۹ یوان (تقریباً ۴۶۵ دلار آمریکا) است و نسخه پیشرفته با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، دارای قیمت ۳۲۹۹ یوان (تقریباًً ۵۱۰ دلار آمریکا) است. مدل اس ۹ ای ۵ جی با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، دارای قیمت پایه ۲۳۹۹ یوان (۳۷۰ دلار) خواهد بود، در حالی که نسخه دارای ۸گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با قیمت ۲۶۹۹ یوان (۴۲۰ دلار) به بازار عرضه خواهد شد. نسخه اصلی اس ۹ ۵ جی از تاریخ جمعه ۲۲ اسفند (۱۲ مارس) در چین در دسترس خواهد بود و هنوز زمان در دسترس بودن اس ۹ ای ۵ جی اعلام نشده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.