ساوند کلود به هنرمندان مستقل بر اساس میزان شنوندگانشان، پول پرداخت می‌کند - تکفارس 
ساوند کلود به هنرمندان مستقل بر اساس میزان شنوندگانشان، پول پرداخت می‌کند - تکفارس 
ساوند کلود به هنرمندان مستقل بر اساس میزان شنوندگانشان، پول پرداخت می‌کند - تکفارس 

ساوند کلود به هنرمندان مستقل بر اساس میزان شنوندگانشان، پول پرداخت می‌کند

حامد شهرزاد
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - 13:01
soundcloud

ساوند کلود سعی دارد ویژگی جدیدی را برای سرویس پخش جریانی اصلی موسیقی خود در نظر بگیرد و این ویژگی، پرداخت بخشی از هزینه اشتراک شنوندگان هنرمندان مستقل به حساب آن‌ها است. این شرکت مبلغ مذکور را «حق ثبت اختراع ارائه‌شده توسط طرفداران» نامیده است، به این معنی که هزینه اشتراک یا درآمد تبلیغاتی مشترکان ساوند کلود به‌جای اینکه بین اشخاص محبوب این پلتفرم پخش شود و تعداد معدودی ثروت زیادی کسب کنند، به هنرمندانی که واقعاً شنیده شده‌اند اختصاص خواهد یافت.

برای صنعت پخش جریانی موسیقی، این یک تغییر اساسی است و هنرمندان مستقل می‌توانند درآمد مناسبی را کسب کنند؛ به‌شرط آنکه سخت برای این کار تلاش کرده باشند. در حال حاضر، بیشتر پلتفرم‌های پخش موسیقی به بزرگ‌ترین ستاره‌های جهان با بیشترین حق امتیاز و مخاطب پاداش می‌دهند. به‌عنوان مثال و در اسپاتیفای، مسئولان مربوطه این شرکت تعداد موسیقی‌های پخش‌شده موجود در پلتفرم در یک کشور یا منطقه مشخص را محاسبه می‌کنند و سپس ارزیابی می‌کنند که کدام قسمت از این مقدار به یک هنرمند خاص تعلق می‌گیرد. در نتیجه، ممکن است هنرمندان کوچک‌تر تأثیر خاصی در این شمارش نداشته باشند. ممکن است هنرمندان ناشناس‌تر طرفداران خاصی داشته باشند اما در پایان، آن‌ها درآمد زیادی نخواهند داشت زیرا فقط قسمت کوچکی از شمارش کلی را تشکیل می‌دهند.

روش پرداخت جدید می‌تواند به افزایش درآمد هنرمندان کوچک‌تر کمک کند

ساوند کلود

امروز، ساوند کلود بیان کرد که سیستم شمارش جدید این وضعیت را تغییر خواهد داد. این شرکت به‌طور خاص از نوازنده‌ای با ۱۲۴۰۰۰ پیرو نام برد. هنگام استفاده از مدل قدیمی، درآمد ماهانه این هنرمند ۱۲۰ دلار آمریکا بود، اما اگر از سیستم جدید استفاده کنیم، درآمد وی ۶۰۰ دلار خواهد بود.

در حال حاضر، ساوند کلود هنوز با سه شرکت بزرگ ضبط (وارنر، سونی و یونیورسال) به توافق نرسیده است، اما می‌تواند این مدل شمارش را برای هنرمندان مستقلی که مستقیماً از ساوند کلود پرمیر، ساوند کلود ریپوست و ریپوست سلکت این شرکت سود می‌برند، پیاده‌سازی کند. این سرویس‌ها ساوند کلود را به توزیع‌کننده موسیقی در ساوند کلود و سایر سرویس‌های پخش موسیقی تبدیل می‌کند. تقریباً ۱۰۰۰۰۰ هنرمند شرکت‌کننده در این برنامه‌ها اولین کسانی هستند که حق امتیاز مبتنی بر تعداد طرفداران را دریافت می‌کنند. آن‌ها اولین پرداخت را پس از روز جمعه ۱۰ اردیبهشت (۳۰ آوریل) امسال دریافت خواهند کرد.

مشخص نیست که ساوند کلود چگونه حق امتیاز و هزینه‌های شرکت‌های بزرگ ضبط موسیقی را در نظر می‌گیرد و با آن‌ها به توافق می‌رسد یا چگونه درآمد شنوندگان را توزیع می‌کند. اما در حال حاضر، این سیستم شمارش هنوز در مرحله آزمایشی است. در صورت موفقیت این روش جدید، هر هنرمند می‌تواند به‌وسیله استفاده از پلتفرم‌های بیشتر برای راه‌اندازی این مدل حمایت کند. در غیر این صورت، پلتفرم جریانی ساوند کلود ممکن است که وضعیت قبلی بازگردد که ممکن است به هنرمندان کوچک‌تر آسیب برساند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید