فناوری جدید سامسونگ برای بهبود شبکه های ۵G - تکفارس 
فناوری جدید سامسونگ برای بهبود شبکه های ۵G - تکفارس 
فناوری جدید سامسونگ برای بهبود شبکه های ۵G - تکفارس 

فناوری جدید سامسونگ برای بهبود شبکه های ۵G

حامد شهرزاد
۸ اسفند ۱۳۹۹ - 20:04
شبکه ۵ جی بلک بری

در فناوری شبکه مخابراتی تلفن همراه، MIMO مخفف «Multiple Input – Multiple Output» به معنی «چند ورودی – چند خروجی» است. این قابلیت ارتباط بی‌سیم بین دکل‌های پایه تلفن همراه و تلفن‌های همراه را گسترش می‌دهد. این فناوری با استفاده از چندین آنتن برای ارسال داده از ایستگاه پایه به آنتن‌های متعدد در تلفن همراه حاصل می‌شود. ممکن است با ۲ در ۲ MIMO (دو آنتن برای انتقال و دو آنتن برای دریافت در تلفن همراه) و ۴ در ۴ MIMO (چهار آنتن برای انتقال از ایستگاه پایه و چهار آنتن برای دریافت در تلفن همراه) آشنا باشید. تعداد زیادی از MIMO ها تعداد زیادی آنتن را در ایستگاه پایه قرار می‌دهد تا بتواند توان شبکه را بهبود بخشد. سامسونگ نیز در حال توسعه این فناوری است.

سامسونگ روز چهارشنبه فناوری جدید رادیویی MIMO انبوه خود را اعلام کرد و گفت:

این فناوری جدید باعث افزایش توان شبکه ۴G و ۵G تا ۳۰ درصد می‌شود.

سامسونگ آن را «تقویت‌کننده موبایل» می‌نامد که از پردازش سیگنال پیشرفته و هوش مصنوعی برای بهبود دقت امواج رادیویی در تلفن همراه ۵G استفاده می‌کند که هنگام راه رفتن در خیابان، سیگنال‌های ۴G و ۵G را از ایستگاه پایه به اشیاء تصادفی می‌فرستد. امواج رادیویی MIMO انبوه تولیدشده توسط سامسونگ شامل مدل‌های مناسب برای فرکانس ۳٫۵ گیگاهرتز، ۲٫۵ گیگاهرتز و سرویس رادیویی با باند پهن مخصوص ایالات متحده (CBRS) است.

5G سامسونگ

تصویر فوق تفاوت بین سیستم دکل‌های آنتن قدیمی و MIMO انبوه را نشان می دهد

سامسونگ پس از انجام آزمایش‌های میدانی بر روی کاربران متحرک تلفن همراه، دریافت که این فناوری توان عملیاتی را ۳۰ درصد افزایش می‌دهد. با توجه به موفقیت‌آمیز بودن این آزمایش، این شرکت قصد دارد امسال به‌روزرسانی نرم‌افزاری جهانی را در امواج رادیویی MIMO انبوه خود اعمال کند. جونگهو پارک، معاون ارشد کسب‌وکار شبکه سامسونگ الکترونیک و رئیس آزمایشگاه پیشرفته طراحی سیستم، در بیانیه‌ای گفت:

در شرکت سامسونگ، هدف ما این است که اپراتورهای مختلف تلفن همراه را با بهترین فناوری‌های شبکه مجهز کنیم تا بتوانند این فناوری‌های پیشرفته را به مشتریان ارائه دهند. تا زمانی که تقویت‌کننده‌های کیفیت امواج تلفن همراه یکی از پیشرفت‌های عمده در شبکه‌های تلفن همراه باشد، ما متعهد به ایجاد نوآوری‌های متعدد هستیم و به ارتقاء عملکرد ۵G کمک می‌کنیم.

MIMO انبوه می‌تواند سیگنال‌های ۵G را در شبکه زیر ۶ گیگاهرتز پردازش کرده و چندین کانال داده را برای شکل‌دهی به سیگنال‌ها پردازش کند. این پردازش تکنیکی است که برای هدایت امواج دقیق به دستگاه‌های مختلف به‌طور هم‌زمان و بدون تداخل استفاده می‌شود. در CES امسال، سامسونگ فناوری آنتن لوبیایی شکل را برای mmWave 5G با فرکانس بالا به نمایش گذاشت.

سامسونگ تنها شرکتی نیست که به توسعه این فناوری مشغول است. روز گذشته، اریکسون سه دکل رادیویی جدید IF 5G را راه‌اندازی کرد که دارای فناوری‌های متعددی از جمله فناوری MIMO انبوه است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید