دسترسی به گوگل پلی موزیک به زودی متوقف خواهد شد - تکفارس 
دسترسی به گوگل پلی موزیک به زودی متوقف خواهد شد - تکفارس 
دسترسی به گوگل پلی موزیک به زودی متوقف خواهد شد - تکفارس 

دسترسی به گوگل پلی موزیک به زودی متوقف خواهد شد

مهدی حلوائی
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - 20:30
گوگل پلی موزیک

با شروع ماه آذر (دسامبر) وبسایت و اپلیکیشن گوگل پلی موزیک برای تمام کاربران، رسما از کار افتاد. این کار حرکت بزرگی در جهت انتقال به سرویس یوتیوب موزیک بود اما هنوز یک مرحله باقی مانده است. تا قبل از تاریخ ۶ اسفند (۲۴ فوریه) آرشیو گوگل پلی موزیک خود را به سرویس یوتیوب موزیک منتقل کرده و یا با استفاده از برنامه گوگل تیک اوت (Google Takeout)، آن‌ها را دانلود کنید.

آرشیو پلی موزیک خود را دانلود کرده و یا آن را انتقال دهید

در حال حاضر اگر به وبسایت گوگل پلی موزیک بروید و یا اپلیکیشن آن را روی اندروید و یا iOS باز کنید، با پیغام “انتقال به یوتیوب موزیک” مواجه خواهید شد. این راحت‌ترین کار برای انتقال آرشیو خود از پلی موزیک است و با این کار تمام خریدها، لیست پخش، آلبوم‌ها و آهنگ‌های ذخیره شده، لایک‌ها و دیسلایک‌ها، و اطلاعات پرداخت شما به یوتیوب موزیک منتقل خواهد شد.

از طرف دیگر با انتخاب گزینه “مدیریت موزیک” می‌توانید آرشیو آهنگ‌ها و یا تاریخچه پیشنهادهای خود را حذف کنید. راه سوم این است که آهنگ‌های خود را توسط برنامه گوگل تیک اوت دانلود کنید.

لیست‌های پخش، ایستگاه‌های رادیویی و اطلاعات آهنگ‌ها با فرمت CSV ارائه خواهند شد و آپلودهای قبلی و خریدهای گوگل پلی به صورت MP3 خواهند بود.

آخرین مهلت انتقال از گوگل پلی موزیک

شرکت گوگل در مرداد ماه (آگوست) اعلام کرد که قابلیت دانلود و یا انتقال آرشیو پلی موزیک، برای مدت کوتاهی پس از غیرفعال شدن اپلیکیشن این برنامه، قابل انجام خواهد بود. همچنین دیگر بخش‌های پلی موزیک مانند اپلیکیشن دسکتاپ مدیریت موزیک، فروشگاه پلی موزیک و افزونه دستیار صوتی گوگل از کار خواهند اقتاد.

ما در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۱ تمام اطلاعات گوگل پلی موزیک را حذف خواهیم کرد.  این شامل آرشیو آهنگ‌های شما به همراه هر گونه آپلود، خرید و یا هر چیزی که از گوگل پلی موزیک گرفته باشید، خواهد شد. بعد از این تاریخ هیچ راهی برای برگرداندن آن‌ها نخواهد بود.

در ابتدا قرار بود که مهلت نهایی، تاریخ ۱۱ دی ۱۳۹۹ (۳۱ دسامبر ۲۰۲۰) باشد اما گوگل به کاربران چند هفته بیشتر مهلت داد. در تاریخ ۱۳ بهمن (۱ فوریه) شرکت گوگل از طریق ایمیل به کاربران اعلام کرد که چهارشنبه، ۶ اسفند (۲۴ دسامبر) تمام اطلاعات کاربری پلی موزیک را حذف خواهد کرد.

در این پیام، گوگل به کسانی که قبلا آرشیو خود را به سرویس یوتیوب موزیک انتقال داده‌اند، اعلام کرد که گزینه انتقال مجدد برای به‌روزرسانی لیست آهنگ‌ها در اختیار آن‌ها خواهد بود.

اگر قصد دانلود آهنگ‌ها و اطلاعات خود از گوگل پلی موزیک را دارید، این کار با استفاده از برنامه گوگل تیک اوت انجام‌پذیر خواهد بود.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید