امتیازهای می ۱۱ شیائومی در محک گیک‌بنچ رسماً اعلام شد - تکفارس 
امتیازهای می ۱۱ شیائومی در محک گیک‌بنچ رسماً اعلام شد - تکفارس 
امتیازهای می ۱۱ شیائومی در محک گیک‌بنچ رسماً اعلام شد - تکفارس 

امتیازهای می ۱۱ شیائومی در محک گیک‌بنچ رسماً اعلام شد

مجید مهرعلی
۳ دی ۱۳۹۹ - 21:00
امتیازهای می ۱۱ شیائومی در محک گیک‌بنچ رسماً اعلام شد - تکفارس 

شیائومی به‌تازگی جدیدترین گوشی رده بالای خود را معرفی کرده است، می ۱۱ قرار است در تاریخ ۸ دی‌ماه (December 28) رسماً عرضه گردد. در حال حاضر، این گوشی در وب‌سایت JD.com دارای صفحه است، اما قیمت آن در همان تاریخ انتشار مشخص خواهد شد. گفته می‌شود که نسخه استاندارد قیمتی حدود ۴۵۰۰ یوآن داشته باشد، اما صحت این اطلاعات جای شک دارد.

امروز، شیائومی رسماً اعلام کرده است که می ۱۱ اولین گوشی هوشمندی در جهان خواهد بود که با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۸۸ از راه می‌رسد. این سازنده همچنین گفته است که سازگاری با چنین تراشه‌ای، مانند وارد شدن به سرزمینی ناشناخته و پر از گنجینه است.

با استناد به اخباری که پیش‌تر منتشر شده است، سری جدید شیائومی دست‌کم شامل دو نسخه می ۱۱ و می ۱۱ پرو خواهد بود. اگرچه گزارش شده بود که این محصولات دارای نمایشگری تمام صفحه و حفره پانچ هستند، اما اطلاعاتی در تضاد با این گزارش‌ها نیز به گوش می‌رسد. به هر حال، می ۱۱ از یک صفحه‌نمایش هذلولی بهره خواهد برد و می ۱۱ پرو نیز به نمایشگری منحنی و ۲K مجهز است. افزون بر این، نسخه پرو از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰Hz و نمایش رنگ ۱۰bit پشتیبانی خواهد کرد.

اگر تصاویر دوربین پشت می ۱۱ موجود در اینترنت را ملاک قضاوت قرار دهیم، می‌توان گفت که این محصول دارای پوسته‌ای آبی رنگ در قسمت پشت است. افزون بر این، دوربین پشت دستگاه دارای آرایشی مستطیل شکل است که شامل دو حسگر بزرگ و یک حسگر کوچک بالای چراغ‌های ال‌ای‌دی می‌شود.

در بحث دیگر خصوصیات، سه دوربین می ۱۱ به شکل ماتریکسی ۲+۱ در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. از طرف دیگر، انتظار می‌رود که می ۱۱ پرو در بخش طراحی دوربین از ماتریکسی افقی بهره ببرد. با در نظر گرفتن خصوصیات می ۱۰ الترا، انتظار می‌رود که می ۱۱ پرو از شارژ سریع ۱۰۰ واتی پشتیبانی کند.

در بحث عملکرد می ۱۱ شیائومی، این دستگاه روز گذشته در محک گیک‌بنچ پدیدار شده است. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، این محصول مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۸۸ شرکت کوالکوم است. این سری که دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است و اندروید ۱۱ را اجرا می‌کند، توانسته است در سنجش تک‌هسته‌ای امتیاز ۱۱۳۵ و در سنجش چندهسته‌ای امتیاز ۳۷۹۰ را کسب کند.

امروز لی جان (Lei Jun) یکی از بنیان‌گذاران شیائومی، امتیازهای اجرایی می ۱۱ در گیک‌بنچ ۵ را منتشر کرده است. در این اعلام رسمی، امتیاز سنجش چندهسته‌ای برابر با ۳۸۱۸ است که حدود ۵% از تراشه کایرین ۹۰۰۰ پیشی می‌گیرد و امتیاز سنجش تک‌هسته‌ای نیز با ۱۳% بهبود نسبت به کایرین ۹۰۰۰، برابر با ۱۱۳۵ است. البته باید به این نکته اشاره کرد که دو تراشه در بخش معماری پردازشگر مرکزی تفاوت بزرگی با یکدیگر دارند. اسنپ‌دراگون ۸۸۸ از معماری کورتکس A78+X1 بهره می‌برد در حالی که هسته کایرین ۹۰۰۰، A77 است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید