هند جلوی فروش گوشی‌های چینی در این کشور را می‌گیرد - تکفارس 
هند جلوی فروش گوشی‌های چینی در این کشور را می‌گیرد - تکفارس 
هند جلوی فروش گوشی‌های چینی در این کشور را می‌گیرد - تکفارس 

هند جلوی فروش گوشی‌های چینی در این کشور را می‌گیرد

مهدی ملکی
۷ آذر ۱۳۹۹ - 19:01
iPhone 12

شیائومی و اپل تبدیل به آخرین قربانیان تنش‌های اخیر هند و چین شده‌اند. طبق گزارش خبرگزاری رویترز، اداره استاندارد هند از ماه آگوست مانع ورود گوشی‌های هوشمند به داخل این کشور شده است. برخی از محصولاتی که ورود آن‌ها ممنوع شده شامل دستگاه‌های آیفون ۱۲ اپل و همچنین گجت‌های پوشیدنی هوشمند شرکت‌های اوپو و شیائومی است.

اداره استاندارد هند معمولاً در مدت ۱۵ روز روند واردات را انجام می‌دهد اما طبق گزارش‌هایی که از رویترز منتشر شده است، اکنون کار‌های اداری مربوط به این دفتر نزدیک به دو ماه زمان نیاز دارد تا به سرانجام برسد. چندین تن از هیئت‌مدیره هندی اپل به اداره مذکور تعهد داده‌اند که آن‌ها فرایند‌های مونتاژ خود را در این کشور گسترش خواهد داد اما اکنون با گذشت مدت زمان طولانی هیچ خبری در این‌ مورد منتشر نشده است.

پس از مناقشه‌های مرزی که در اوایل امسال بین چین و هند رخ داد، بازرگانان و گروه‌های ملی‌گرای هندو خواستار منع واردات کالا از این کشور شدند؛ در نتیجه نخست‌وزیر هند از آن پس، استقلال و تولیدات داخلی را ترویج می‌دهد. این تأخیرهای ورود کالا با توجه به تعطیلات سال نو میلادی که مشتریان اقدام به خرید هر وسیله‌ای از جمله گوشی‌های هوشمند و خودرو می‌کنند، تبدیل به یک معضل برای فروشگاه‌ها شده است.

رویترز در آخر، این نکته را هم اضافه کرد که از ماه جولای برای واردات تلویزیون نیاز به یک مجوز ویژه است؛ به نظر می‌رسد این هم یک فرایند دیگر باشد که جهت جلوگیری از ورود محصولات سامسونگ و شیائومی صورت گرفته است.

نظر شما در مورد منع ورود گوشی‌های هوشمند از جمله آیفون ۱۲ به هند چیست؟ آیا به زودی شاهد عادی شدن روابط این دو کشور خواهیم بود؟ نظرتان را به ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید