قابلیت مدیریت حافظه به واتساپ اضافه شد - تکفارس 
قابلیت مدیریت حافظه به واتساپ اضافه شد - تکفارس 
قابلیت مدیریت حافظه به واتساپ اضافه شد - تکفارس 

قابلیت مدیریت حافظه به واتساپ اضافه شد

مهرداد میرشاهی
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - 08:31
قابلیت مدیریت حافظه به واتساپ اضافه شد - تکفارس 

واتساپ یکی از پراستفاده‌ترین پیام رسان‌های بین پلتفرمی در سراسر جهان محسوب می‌شود که از محبوبیت بالایی برخوردار است. برای حفظ جایگاه این اپلیکیشن و جایگاه آن در بازار، شرکت مادر واتساپ، یعنی فیسبوک، هر از گاهی ویژگی‌های جدید و کاربردی به آن اضافه می‌کند. از این رو، به تازگی ویژگی مدیریت حافظه ذخیره‌سازی به این پیام رسان اضافه شده است.

واتساپ با انتشار توییتی در صفحه رسمی این سرویس در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد:

ما بررسی، حذف انبوه آیتم‌ها و آزادسازی فضای حافظه را آسان کرده‌ایم. این ابزار مدیریت حافظه جدید از بخش تنظیمات > حافظه و اطلاعات > مدیریت حافظه در دسترس قرار دارد.

نسخه‌های مختلف WhatsApp از طریق دو کانال عرضه می‌شوند: بتا و پایدار. همانطور که از نام این کانال‌ها پیداست، ویژگی‌های جدیدی که معرفی می‌شوند ابتدا در کانل بتا در دسترس قرار می‌گیرند. اما با این وجود، همه این ویژگی‌های جدید به نسخه پایدار این اپلیکیشن راه پیدا نمی‌کنند.

مدتی‌ست که ویژگی مدیریت حافظه در نسخه بتای این پیام رسان در دسترس قرار گرفته است و حتی چند هفته پیش، شاهد بازطراحی آن نیز بودیم. هم اکنون، این قابلیت برای کاربران نسخه پایدار یا نهایی این پیام رسان در دسترس قرار گرفته است.

برای استفاده از این ابزار، باید ابتدا واتساپ خود را به آخرین نسخه آن به‌روز کنید و سپس از طریق بخش تنظیمات > حافظه و اطلاعات > مدیریت حافظه به آن دسترسی پیدا کنید.

کاربران در این بخش نه تنها می‌توانند به حافظه استفاده شده فایل‌های چند رسانه‌ای و گفتگوها نگاهی بی‌اندازند بلکه می‌توانند پرونده‌های ناخواسته نظیر تصاویر و ویدئوهای مدنظر را نیز پاک کنند.

با استفاده از این ویژگی جدید، کاربران دیگر لازم نیست برای حذف فایل‌های چند رسانه‌ای به صورت دستی از طریق گالری یا مدیریت فایل اقدام کنند و می‌توانند به صورت مستقیم از بخش تنظیمات واتساپ نسبت به آزادسازی حافظه ذخیره‌سازی خود اقدام کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید