مدیرعامل تلگرام اپل را به سانسور محتوا در این برنامه متهم کرده است - تکفارس 
مدیرعامل تلگرام اپل را به سانسور محتوا در این برنامه متهم کرده است - تکفارس 
مدیرعامل تلگرام اپل را به سانسور محتوا در این برنامه متهم کرده است - تکفارس 

مدیرعامل تلگرام اپل را به سانسور محتوا در این برنامه متهم کرده است

خشایار جهانی
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - 11:02
مدیرعامل تلگرام اپل را به سانسور محتوا در این برنامه متهم کرده است - تکفارس 

روز گذشته مدیرعامل تلگرام، پاول دوروف، فاش کرد که این شرکت به‌شدت تحت تاثیر سانسور محتوا از طرف اپل است. یکی از این درخواست‌ها از اپل برای بسته شدن ۳ کانال مرتبط با قیام مردم بلاروس علیه حکومت این کشور بود که اپل آن کانال‌ها را ناقض قانون «افشای اطلاعات خصوصی» می‌دانست و از تلگرام خواسته بود که آن‌ها را ببندد. در رابطه با درخواست، دوروف گفت:

این کانال‌ها برای افشای ظلم دولت طراحی شده است و نه چیز دیگر، اما تلگرام انتخابی نداشت و درصورت عدم تبعیت از درخواست اپل، این برنامه از اپ استور حذف می‌شد.

اما نکته جالب‌تر این است که اپل از تلگرام خواسته بود که اعلام نکند که این درخواست از طرف اپل بوده است. مدیرعامل تلگرام در این رابطه گفته است:

قبلا، هرموقع اپل برای حذف مطلبی از تلگرام به دلایل محتلف درخواستی می‌داد، پس از حذف آن برای کاربران iOS اعلانی رویت می‌شد که به آن‌ها اطلاع می‌داد که حذف این مطلب به درخواست اپل صورت گرفته است. اما چندی بعد اپل به تلگرام اعلام کرد که نباید چنین اعلانی به کاربران داده شود زیرا «نامربوط» است.

با مخفی کردن چنین اعلانی، اپل رسما از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کند. طبق آمار گرفته شده، بیش از ۹۴ درصد مردم بلاروس معتقد بودند که اپل نباید برای حذف این کانال‌ها اقدام کند و باید آن را به حال خود واگذار کند.

پاول دوروف می‌گوید اپل از این نوع ادبیات به‌هنگام اطلاع‌رسانی فیسبوک، مبنی‌بر ۳۰ درصد مالیات اپل نیز استفاده کرده بود و آن را « بی‌ربط» خواند. او در ادامه گفت:

اپل حق دارد حریص و فردگرا باشد (شاید هم نه، این چیزی است که دادگاه‌ها و ناظران تصمیم می‌گیرند)، اما وقت آن رسیده است که اپل به‌جای تلاش برای پنهان کردن، مسئولیت سیاست‌های خود را برعهده بگیرد.

موج اخیر احساسات ضد اپل اقدامات بسیار ناخوشایند این شرکت را آشکار کرده است که می‌توان از تحت فشار قراردادن برنامه‌ها برای خرید‌های درون‌برنامه‌ای نام برد که سیستمی است تا اپل بتواند از آن‌ها سود ببرد و معاملات ویژه با برخی از شرکت‌ها انجام دهد، کاری که اپل ادعا می‌کند هرگز انجام نداده است، اما اپل فعلا این قدرت را دارد تا حرف خود را به کرسی بنشاند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید