تغییری بزرگ در تصاویر سلفی با آیفون - تکفارس 
تغییری بزرگ در تصاویر سلفی با آیفون - تکفارس 
تغییری بزرگ در تصاویر سلفی با آیفون - تکفارس 

تغییری بزرگ در تصاویر سلفی با آیفون

فاطمه آهنگریان
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - 12:30
تغییری بزرگ در تصاویر سلفی با آیفون - تکفارس 

اپل دارای مجموعه گسترده‌ای از محصولات پرو است و بسیاری از ویژگی‌های نرم‌افزاری آن‌ها برای کاربران گاهی اوقات هدف قرار می‌گیرد. دوربین TrueDepth که با آیفون ایکس معرفی شده بود، امکان شناسایی Face ID بسیار امن و همچنین انیمیشن‌های محبوب امروزی را فراهم می‌آورد. و سال گذشته، با معرفی سری آیفون ۱۱ نیز می‌توانستیم سلفی‌های با حرکت آهسته (slow-motion) بگیریم.

کمپانی اپل به تازگی یک پتنت یک نرم‌افزاری را به ثبت رسانده است که تصاویر سلفی گروهی ترکیبی تولید می‌کند. این پتنت که توسط SlashGear ارائه شده است، روشی را برای ترکیب تصاویر از چندین دستگاه اپل در یک سلفی گروهی شرح می‌دهد. ثبت سلفی‌های گروهی ایده جالبی برای رعایت فاصله اجتماعی در شرایط کنونی است، اما این ایده مدت‌ها پیش به ذهن مهندسان اپل رسیده بود. این کمپانی برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ این درخواست را کرد.

برنامه جدید (یا دوربین) از سنسورهای عمق موجود در دستگاه‌های کاربران مختلف استفاده می‌کند تا آن‌ها را به طور دقیق از پیش‌زمینه خود جدا کند تا بتواند یکپارچه آن‌ها را در یک سلفی گروه مصنوعی ترکیب کند. اپل قصد دارد از تصاویر ساده نیز جلوتر برود. لازم به ذکر است که کاربران می‌توانند از عکس‌ها، عکس‌های مربوط به ویدیوها و تصاویر استریم زنده برای ساخت تصویر سلفی گروهی استفاده کنند. جریان داده‌های مختلف به لایه‌های مجزا تقسیم می‌شوند که می‌توانند قبل از گرفتن سلفی گروه نهایی، تغییر اندازه و تغییر مکان داده شوند. هر شرکت‌کننده قادر خواهد بود به دلخواه آن را تغییر دهد.

تغییری بزرگ در تصاویر سلفی با آیفون - تکفارس 

نمونه‌هایی از رابط کاربری موجود در پتنت

نتیجه نهایی همچنین می‌تواند یک تصویر یا یک فیلم کوتاه باشد که ممکن است شبیه عکس‌های متحرک در عالم هری پاتر باشد. به نظر می‌رسد که این پتنت در یک محصول واقعی استفاده شود. در حال حاضر آیفون‌ها قدرت پردازش زیادی دارند و جدا از آیفون SE ارزان‌قیمت، همه مدل‌های جدید دارای سنسورهایی هستند که می‌توانند به راحتی فردی را که سلفی می‌گیرد از پس‌زمینه خود جدا کند.

باید به این نکته اشاره کنیم که کمپانی‌ها پتنت‌های زیادی را به ثبت می‌رسانند، اما ممکن است چند سال طول بکشد تا این اتفاق بیفتد. پس تعجبی نخواهیم کرد اگر ویژگی سلفی گروه مصنوعی به سری آیفون ۱۲ در اواخر سال جاری برسد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید