گلکسی نوت ۲۰ و ۲۰ پلاس احتمالا دارای ۱۶ گیگابایت رم خواهند بود - تکفارس 
گلکسی نوت ۲۰ و ۲۰ پلاس احتمالا دارای ۱۶ گیگابایت رم خواهند بود - تکفارس 
گلکسی نوت ۲۰ و ۲۰ پلاس احتمالا دارای ۱۶ گیگابایت رم خواهند بود - تکفارس 

گلکسی نوت ۲۰ و ۲۰ پلاس احتمالا دارای ۱۶ گیگابایت رم خواهند بود

افشین نوری
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 08:00
گلکسی نوت ۲۰ و ۲۰ پلاس احتمالا دارای ۱۶ گیگابایت رم خواهند بود - تکفارس 

اگر سامسونگ علی‌رغم شیوع ویروس کرونا همچنان به برنامه زمانی خود برای رونمایی از سری گلکسی نوت ۲۰ پایبند بماند، ما احتمالا چند ماه دیگر شاهد معرفی رسمی این هندست‌های پرچمدار خواهیم بود.

نکته جالب در مورد گوشی‌های گلکسی نوت ۲۰ این است که هنوز هیچ رندر یا تصویری از نمونه‌های اولیه آن‌ها به بیرون درز پیدا نکرده است. البته این موضوع مانع از آن نشده که شایعات زبادی درباره مشخصات این دستگاه‌ها منتشر نشود.

براساس گفته‌های راس یانگ (Ross Young) از تحلیلگران زنجیره تامین گوشی‌های هوشمند، هر دو هندست نوت ۲۰ و نوت ۲۰ پلاس ممکن است با مشخصاتی مشابه نسخه ۵G گلکسی اس۲۰ اولترا معرفی شوند.

حافظه رم بسیار بالا

این روزها رایانه‌های شخصی یا لپ‌تاپ‌های کاری معمولا حافظه‌های رم بالایی مثل ۸ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت یا ۱۶ گیگابایت دارند. این موضوع باعث می‌شود تا ما از قابلیت‌های چندکاره این دستگاه‌ها رضایت داشته باشیم و بتوانیم همه نیازهای روزانه خود را بدون کاهش عملکرد دستگاه انجام دهیم.

اما سوال اینجاست که آیا برای یک گوشی هوشمند هم نیازی به رم ۱۶ گیگابایتی است؟ در حال حاضر شاید نه. اما اگر این سوال را چند سال قبل درباره ۸ گیگابایت رم برای گوشی‌های موبایل می‌پرسیدید احتمالا اکثر مردم می‌گفتند نه. اما الان می‌بینیم که حتی هندست‌های میان‌رده هم به چنین رم‌هایی مجهز هستند.

گلکسی نوت ۲۰ و ۲۰ پلاس احتمالا دارای ۱۶ گیگابایت رم خواهند بود - تکفارس 

راس یانگ گفته است که مدل‌های پایه گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ پلاس از ۱۶ گیگابایت رم بهره خواهند برد. حتما به خاطر دارید که سال گذشته نوت ۱۰ معمولی با ۸ گیگابایت رم و نوت ۱۰ پلاس هم با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی معرفی شدند.

اوایل امسال نیز سامسونگ گوشی‌های ۵G گلکسی اس۲۰ و اس۲۰ پلاس را با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و اس۲۰ اولترا ۵G را با یک نسخه پایه ۱۲ گیگابایتی و یک نسخه ۱۶ گیگابایتی (به قیمت ۱۶۰۰ دلار) معرفی کرد. از آنجاییکه گوشی‌های سری نوت ۲۰ دستگاه های رده بالاتری محسوب می‌شوند، افزایش حافظه رم آن‌ها می‌تواند قیمت‌شان را بسیار تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، چند ماه پیش گزارشی ادعا کرده بود که حافظه داخلی این دستگاه‌ها از ۱۲۸ گیگابایت شروع خواهد شد.

هرچند دیدن یک نسخه پایه با ۱۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برای گلکسی نوت ۲۰ کمی عجیب خواهد بود، اما اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد، می‌توان تصور کرد که این دستگاه چه قیمت بالایی داشته باشد. مگر اینکه منظور از “نسخه پایه” در مورد نوت ۲۰ و نوت ۲۰ پلاس یک چیز کاملا متفاوت باشد. البته این احتمال هم وجود دارد که یانگ اشتباه کرده باشد.

عدم معرفی یک مدل اولترا و سایر شایعات

در حالیکه هر احتمالی را می‌توان درباره حافظه گوشی‌های گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ پلاس در نظر گرفت، اما در اینکه این هندست‌ها هم مانند خانواده گلکسی اس۲۰ از شبکه ۵G پشتیبانی خواهند کرد نمی‌توان شک کرد.

موضوع دیگری که بسیار محتمل است عدم معرفی مدل نوت ۲۰ اولترا است که به نظر می‌رسد بهترین کار ممکن برای سری نوت ۲۰ باشد؛ چرا که در حال حاضر تشخیص اس۲۰ پلاس و اس۲۰ اولترا از همدیگر واقعا کار دشواری است.

ما احتمالا شاهد معرفی یک گلکسی نوت ۲۰ معمولی با نمایشگر ۶.۴۲ اینچی +FHD و یک نوت ۲۰ پلاس ۶.۹ اینچی با رزولوشن ۳۱۰۰x۱۴۰۰ پیکسل خواهیم بود. ضمن اینکه هر دو دستگاه از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و فناوری پیشرفته LTPO پشتیبانی خواهند کرد.

متاسفانه برای افرادی که انتظار یک انقلاب طراحی دیگری را در سری نوت ۲۰ دارند باید بگوییم که امسال بعید است که چنین اتفاقی بیفتد. سامسونگ به جای معرفی یک نمایشگر تمام‌صفحه برای سری نوت آینده خود احتمالا از همان طراحی هول پانچ مرکزی برای دوربین سلفی استفاده خواهد کرد. ضمن اینکه براساس شایعات، گلکسی نوت ۲۰ پلاس از چیدمان دوربین چهارگانه گلکسی اس۲۰ اولترا در پشت خود بهره خواهد برد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید