زمان انتقال از گوگل پلی موزیک به یوتیوب موزیک فرارسیده است - تکفارس 
زمان انتقال از گوگل پلی موزیک به یوتیوب موزیک فرارسیده است - تکفارس 
زمان انتقال از گوگل پلی موزیک به یوتیوب موزیک فرارسیده است - تکفارس 

زمان انتقال از گوگل پلی موزیک به یوتیوب موزیک فرارسیده است

مجید مهرعلی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 18:00
زمان انتقال از گوگل پلی موزیک به یوتیوب موزیک فرارسیده است - تکفارس 

گوگل در حال برداشتن یکی از بزرگ‌ترین قدم‌های خود در راستای از دسترس خارج کردن گوگل پلی موزیک است، اقدامی که کاملا کام یوتیوب موزیک را شیرین خواهد کرد. در واقع از امروز این امکان برای شما فراهم است تا با چند اقدام ساده تمام کتابخانه موزیک خود را از گوگل پلی موزیک به یوتیوب موزیک انتقال دهید و این انتقال شامل، هنرمندان، آلبوم‌ها، تک‌ آهنگ‌ها، لیست‌های پخش، آهنگ‌های خریداری‌شده، آپلودهای شخصی، پیشنهادها و… می‌شود. این امکان یکی از مهم‌ترین پروسه‌های لازم بود تا کاربران گوگل پلی موزیک بتوانند با خیال آسوده این جابجایی را انجام دهند. جابجایی که خود گوگل نیز مشتاق آن بوده است.

در سال پیش‌ رو یوتیوب موزیک تنها سرویس استریم آهنگ پیشنهادی گوگل خواهد بود البته بعد از آنکه سرویس گوگل پلی موزیک به‌طور کامل از دسترس خارج گردید. گوگل دقیقا مشخص نکرده است که این اتفاق کی رقم خواهد خورد اما گفته شده است که کاربران تعداد قابل توجهی اخطار دریافت خواهند کرد.

در یک ویدیو جدید گوگل در رابطه با این تغییر، این‌طور بیان می‌کند که «ما می‌دانم کنار آمدن با این پروسه زمان‌بر است و در این مدت ما در کنار شما خواهیم بود» گفته‌ای که باعث دست نگه‌داشتن کاربران می‌گردد.

همه اقدامات از طریق اپلیکیشن و سایت یوتیوب موزیک انجام شده است و در متن زیر نحوه انجام پروسه مشخص خواهد شد و شما می‌توانید جواب برخی سوال‌های خود را پیدا کنید.

اگر گزینه انتقال هنوز برای شما قابل مشاهده نیست دلیلش روند تدریجی دسترسی به این ویژگی است که گوگل اتخاذ کرده و طی چند روز پیش‌ رو این امکان برای شما فراهم خواهد بود.

این جابجای مسلما در بلندمدت اتفاق خواهد افتاد ولی حداقل می‌توان گفت گوگل تمام تلاش خود را کرده تا پروسه انتقال اطلاعات شما به راحت‌ترین شکل ممکن رخ دهد. تمامی انتقال در پس‌زمینه روی خواهد داد و شما در زمان این انتقال قادر خواهید بود مانند گذشته از سرویس گوگل پلی موزیک استفاده کنید. حتی بعد از انتقال کامل آپلود‌ها و لیست‌های پخش شخصیتان، شما قادر خواهید بود مثل گذشته از گوگل پلی موزیک بهره ببرید.

اجباری بر شما نیست تا این انتقال را فورا انجام دهید ولی این پروسه زمانی است که به جریان افتاده و شاهد مثال آن نیز قرار گرفتن یوتیوب موزیک به‌طور پیش‌فرض بجای گوگل پلی موزیک در دستگاه‌های است که اندروید ۱۰ دارند.

یوتیوب موزیک طراحی شده است تا ترکیبی از بهترین سرویس استریم موسیقی، نماهنگ‌ها و اجراهای زنده‌ای باشد که تنها در یوتیوب قابل دسترس است. در ماه‌های اخیر گوگل به روند بهتر کردن سرویس یوتیوب موزیک ادامه داده است با اقداماتی مانند انتقال ویژگی‌های گوگل پلی موزیک (مثل آپلود) به این سرویس و یا اضافه کردن ویژگی اکسپلور به اپلیکیشن موبایلی یوتیوب موزیک که به شما این امکان را می‌دهد که از تازه منتشر شده‌ها باخبر شوید و یا به جستجو در لیست‌های پخش بپردازید.

به‌علاوه امکان مشاهده متن ترانه هنگام پخش آهنگ‌ها فراهم آمده است. این جابجایی یک قدم مهم در راستای بهبود بخشیدن این سرویس استریم موسیقی است.

بدیهی است این جابجای از یک سرویس که طی سال‌ها به آن خو کرده‌اند به سرویسی جدید، کام عده‌ای از کاربران را تلخ خواهد کرد اما راه برگشت به گذشته وجود نخواهد داشت و این تغییر اجتناب ناپذیر است. ما نمی‌توانیم این انتقال را متوقف کنیم پس گوگل پلی موزیک را بار دیگر برای به یاد آوردن خاطرات خوب گذشته باز کنید.اپلیکیشنی که برای مدت درازی نادیده گرفته شده است و حال مانند یک دوست قدیمی است که در شن‌های زمان محبوس گردیده است. به خود سخت نگیرید این اپلیکیشن عمر خود را کرده است، اکنون زمان حرکتی رو به جلو است.

یک نفس عمیق کشیده و دکمه انتقال را فشار دهید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید