فورد خدمات روبوتاکسی خود را تا سال ۲۰۲۲ به تعویق انداخت - تکفارس 
فورد خدمات روبوتاکسی خود را تا سال ۲۰۲۲ به تعویق انداخت - تکفارس 

فورد خدمات روبوتاکسی خود را تا سال ۲۰۲۲ به تعویق انداخت

ساسان نظری
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 23:59
فورد خدمات روبوتاکسی خود را تا سال ۲۰۲۲ به تعویق انداخت - تکفارس 

شرکت فورد امروز به اطلاع رساند، این شرکت در حال به تعویق انداختن خدمات روبوتاکسی و سیستم ارسال با خودرو‍‌های‌ اتوماتیک است که قرار بود ابتدا در سال ۲۰۲۱ عرضه شوند، ولی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و تاثیرات آن بر اقتصاد شرکت این پروژه تا سال ۲۰۲۲ به تعویق افتاد.

فورد در بیانیه‌ای به سایت ورج اعلام کرد:

به دلیل چالش‌های روبه‌رو در محیط کاری شرکت و همچنین اثرات دراز مدت کوید-۱۹ بر رفتار مشتریان، فورد تصمیم گرفت تا تاریخ عرضه سرویس خودران شرکت را تا سال ۲۰۲۲ عقب بیاندازد.

فورد گفته است که زمان اضافی موجود را به تحقیق در مورد علایق و تمایلات مشتریان بپردازد تا به شرکت امکان دهد استراتژی‌های بخش بازاریابی شرکت تا روز عرضه را بازبینی کرده و در صورت امکان تغییراتی را، به منظور سنجش تقاضای مشتریان جدید در آن برهه زمانی، در آن اعمال کند.

فورد در ادامه بیان کرد:

برای اطمینان از این که مشتریان ما بدانند، ما در حال تولید محصولی هستیم تا به آن‌ها آرامش خاطر بدهد که خودشان یا مرسوله آن‌ها در خودروهای اتوماتیک ما در امنیت کامل به سر می‌برند، این تعویق لازم بود.

به‌علاوه شرکت فورد گفت یکی‌دیگر از دلایل این تاخیر، تمرکز تیم سازنده روی ماستنگ Mach-E است که عرضه آن طبق برنامه پیش رفته و امسال به بازار خواهد آمد.

با این که این شرکت چند سال اخیر را درحال آزمایش این خودرو‌های اتوماتیک در شهر‌های میامی، آستین و واشنگتن دی-سی تا زمان آماده‌ شدن عرضه نهایی سپری کرده است، اما هیچ‌گونه اطلاعیه‌ای درمورد بازار مورد نظر شرکت برای عرضه این محصول منتشر نشده است.

تاثیر پاندمی ویروس کرونا بر صنعت تولید خودرو‌های اتوماتیک تاکنون چندقطبی بوده است. برخی استارت‌آپ‌ها همانند زوکس، بودجه کلی را برای صرفه‌جویی کاهش داده است درحالی که برخی دیگر از استارت‌آپ‌ها همانند نورو و ایزی-مایل، برای ارسال محصولات پزشکی و سلامتی مشارکت مالی داشته اند.

فورد در حالی خبر به تعویق افتادن پروژه را منتشر کرد که کسری بودجه ۲ میلیون دلاری شرکت در سه‌ماهه اول ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری بسیار شدید کوید-۱۹ از قبل فاش شده بود. درحالی که این شرکت در سه‌ماهه اول سال گذشته بیش از یک میلیون دلار سود خالص به دست آورده بود.

اوایل امروز نیز فورد و برند لاکچری آن لینکن اعلام کردند که مدل برقی SUV جدید این شرکت که قرار بود با تکنولوژی EV از استارت‌آپ ریوین ساخته شود، به دلیل پاندمی ویروس کرونا کنسل شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید