بحران کرونا در اروپا؛ ایتالیا کاملاً قرنطینه شد - تکفارس 
بحران کرونا در اروپا؛ ایتالیا کاملاً قرنطینه شد - تکفارس 
بحران کرونا در اروپا؛ ایتالیا کاملاً قرنطینه شد - تکفارس 

بحران کرونا در اروپا؛ ایتالیا کاملاً قرنطینه شد

مهرداد میرشاهی
۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - 09:23
بحران کرونا در اروپا؛ ایتالیا کاملاً قرنطینه شد - تکفارس 

ویروس کرونا در حال پیشروی در اروپاست و در تازه‌ترین تاثیرات این بیماری شاهد قرنطینه شدن کامل کشور ایتالیا هستیم. نخست‌وزیر ایتالیا دستور به قرنطینه کامل کشور داده است؛ این در حالی‌ست که روز گذشته شاهد قرنطینه شدن منطقه لومباردی بودیم که منطقه بزرگی در ایتالیاست و شامل ونیز و میلان می‌شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، جوزپه کونته (Giuseppe Conte)، نخست‌وزیر ایتالیا، گفته است مردم کشور جزء موارد ضروری نظیر کارهای شغلی و خانوادگی نباید به مسافرت بروند. مردم دیگر مجاز به شرکت در اجتماعات نیستند؛ سالن‌های سینما، سالن‌های بدن‌سازی و کافی‌شاپ‌ها کاملاً بسته شده است. به گزارش روزنامه گاردین، رویدادهای ورزشی، تدفین‌ها و مراسم عروسی کاملاً لغو خواهد شد. طبق گفته CNBC، همانطور که پیش‌تر مشخص شده بود، مدارس و دانشگاه‌ها تا تاریخ جمعه۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۹ (۳ آوریل ۲۰۲۰ میلدی) تعطیل خواهند بود. این در حالی‌ست که پیش‌تر قرار بود مدارس از روز یکشنبه ۲۵ اسفند ماه (۱۵ مارس) مجدداً بازشود.

طبق گزارش گاردین، کونته در این خصوص گفته است:

من قصد دارم حکمی را امضا کنم که به این شرح است: من در خانه می‌مانم. کل ایتالیا به یک منطقه حفاظت‌شده تبدیل خواهد شد.

ایتالیا پس از کشور چین که منشا اصلی شیوع بیماری کرونا محسوب می‌شود، بیشترین آمار مبتلایان به کووید-۱۹ را دارد. تاکنون حدود ۹٫۱۰۰ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند؛ تا روز شنبه این هفته، تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور به ۵٫۸۸۳ تن می‌رسید. تا این لحظه بیش از ۴۶۰ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. طبق گزارش بی‌بی‌سی، ویروس کرونا در هر ۲۰ منطقه ایتالیا شیوع پیدا کرده است. کشور ایتالیا بیش از ۶۰ میلیون نفر جمعیت دارد.

ووهانِ چین که مرکز اصلی شیوع کرونا محسوب می‌شود طبق دستور دولت این کشور از روز چهارشنبه ۲ بهمن ماه (۲۲ ژانویه) در قرنطینه قرار دارد. یکی از ساکنان ووهان این قرنطینه را به «جهنم زنده» توصیف کرده است.

تا این لحظه در سراسر جهان بیش از ۱۱۳۰۰۰ هزار تن به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و نزدیک به ۴۰۰۰ تن نیز جان خود را از دست داده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید