تأیید مشخصات گوشی‌های وان پلاس ۸ پرو و وان پلاس ۸ لایت - تکفارس 
تأیید مشخصات گوشی‌های وان پلاس ۸ پرو و وان پلاس ۸ لایت - تکفارس 
تأیید مشخصات گوشی‌های وان پلاس ۸ پرو و وان پلاس ۸ لایت - تکفارس 

تأیید مشخصات گوشی‌های وان پلاس ۸ پرو و وان پلاس ۸ لایت

مهرداد میرشاهی
۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - 08:02
وان پلاس 8 پرو

در حالی که منتظر هستیم تا شرکت وان پلاس در اواسط ماه آوریل گوشی‌های وان پلاس۸، وان پلاس ۸ پرو و وان پلاس ۸ لایت را معرفی کند، اطلاعات جدیدی از سوی وب‌سایت ۹۱mobiles در مورد مشخصات این گوشی‌ها منتشر شده است.

بسیاری از مشخصات و ویژگی‌های اصلی این سه گوشی جدید وان پلاس، در کنار طراحی صیقلی و براق خانواده وان پلاس ۸، پیش از این آشکار شده بود و مورد عجیبی به چشم نمی‌خورد. با این وجود، همیشه خوب است که شاهد تأیید اطلاعات مربوط به یک محصول مورد انتظار قبل از رونمایی رسمی توسط منابع داخلی مورد اعتماد باشیم. البته ناگفته نماند که چند نکته جدید در مورد این اطلاعات به چشم می‌خورد.

علی‌رغم فشار زیاد از سوی طرفداران، وان پلاس تصمیم گرفته بود از فناوری شارژ بی‌سیم استفاده نکند. این در حالی است که رقبای بزرگ وان پلاس از این ویژگی استفاده می‌کنند و شارژ بی‌سیم به یک روند متداول در گوشی‌های هوشمند رده بالای امروزی تبدیل شده است. وان پلاس در دفاع از تصمیم خود، مواردی چون افزایش هزینه تولید و سرعت پایین شارژ بی‌سیم را مطرح می‌کند. شرکت‌هایی مانند شیائومی در این حوزه پیشتاز بوده و در این سال‌ها تلاش کرده‌اند تا سرعت شارژرهای بی‌سیم را بالاتر برده و هر چه بیشتر به شارژ باسیم نزدیک شوند.

گوشی وان پلاس 8 پرو

اگرچه انتظار نمی‌رود که وان پلاس بتواند رکورد شارژر بی‌سیم جدید شیائومی را بشکند، اما سرعت شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی قطعا ارزش این انتظار را داشته است. به خاطر داشته باشید که حتی گوشی گران قیمتی مانند سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا از سرعت شارژ بی‌سیم ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند. اگرچه وان پلاس ۸ پرو قیمت بالاتری از نسل قبلی خواهد داشت، اما با اطمینان می‌توانیم بگوییم که قیمت آن هرگز به رقم بالای ۱۴۰۰ دلاری پرچمدار سامسونگ نمی‌رسد.

علاوه بر پشتیبانی از شارژ بی‌سیم سریع، وان پلاس ۸ پرو از قابلیت اتصال ۵G دو حالته بهره می‌برد که اساسا سازگاری با شبکه‌های فعلی و شبکه‌های پرسرعت آینده را تضمین می‌کند. این احتمال وجود دارد که مدل معمولی وان پلاس ۸ یکی یا هر دو این ویژگی‌ها را داشته باشد، هر چند که تضمینی وجود ندارد.

گوشی وان پلاس 8

از سایر ویژگی‌های مدل پرو می‌توانیم به استفاده از باتری با ظرفیت بالاتر، گواهینامه مقاومت در مقابل نفوذ آب و استفاده از دوربین چهارگانه اشاره کنیم. وان پلاس ۸ از دوربین سه‌گانه در بخش پشتی استفاده خواهد کرد. همچنین تأیید شده است که وان پلاس ۸ و ۸ پرو مجهز به نمایشگرهای با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز خواهند بود. قلب تپنده اعضای جدید خانواده وان پلاس را تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ تشکیل می‌دهد.

وان پلاس نسخه ارزان قیمت لایت را نیز معرفی می‌کند

اگر همچنان فکر می‌کنید که توان پرداخت هزینه وان پلاس ۸ را ندارید، وان پلاس قصد دارد نسخه‌ای ارزان قیمت‌تر را نیز با عنوان وان پلاس ۸ لایت معرفی کند. طبق اطلاعات منتشرشده، مدل لایت دارای نمایشگر ۶٫۴ اینچی است و حدودا ۴۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. برای مقایسه، وان پلاس ۷ پرو برای مدل دارای حافظه رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت با قیمتی معادل ۷۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

گوشی وان پلاس 8 لایت

این قیمت کاملا مناسب به نظر می‌رسد، چرا که شاهد عرضه گوشی با طراحی مدرن پانچ هول، نمایشگر اولد با نرخ رفرش ۹۰ هرتز و تراشه قدرتمند Dimensity 1000 مدیاتک، دوربین سه‌گانه پشتی، باتری ۴,۰۰۰ میلی‌آمپری و پشتیبانی از شارژ باسیم ۳۰ واتی خواهیم بود. همچنین وان پلاس ۸ لایت علی‌رغم اینکه عضو پایین رده این خانواده محسوب می‌شود ولی مجهز به ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود. گفته می‌شود که وان پلاس ۸ لایت از ماه ژولای به فروش خواهد رسید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید