راه‌اندازی سامانه خود ارزیابی احتمال ابتلا به ویروس کرونا - تکفارس 
راه‌اندازی سامانه خود ارزیابی احتمال ابتلا به ویروس کرونا - تکفارس 
راه‌اندازی سامانه خود ارزیابی احتمال ابتلا به ویروس کرونا - تکفارس 

راه‌اندازی سامانه خود ارزیابی احتمال ابتلا به ویروس کرونا

محمدرضا داوری
۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - 19:01
راه‌اندازی سامانه خود ارزیابی احتمال ابتلا به ویروس کرونا - تکفارس 

دکتر رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع از راه‌اندازی سامانه خودارزیابی، اطلاع‌رسانی و ثبت بیماران کرونا در ایران با حمایت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی به نشانی corona.research.ac.ir را داد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از تلاش چند روزه پزشکان و اپیدمیولوژیست در مرکز تحقیقات بیماری‌های غیرواگیر پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران و تیم برنامه نویسی و تحلیل داده شرکت دانش بنیان ویستا برای راه‌اندازی این سامانه اطلاع داد. و  گفت:

در این سامانه جدید، بخش های اطلاع‌ رسانی در مورد ویروس کرونا شامل محتوای آموزشی، خودارزیابی و نظام ثبت بیماران در ایران راه‌اندازی شده است.

ملک‌زاده با بیان اینکه خود ارزیابی بیماری کرونا با بهره گیری از این سامانه ایرانی امکان پذیر شده است بیان کرد:

خود ارزیابی بیماری، پرسش و پاسخ، اطلاع رسانی عمومی، ریجستری بیماران و پیگیری وضعیت آنان از جمله بخش های این سامانه است، بایوبانک نمونه ها و برگزاری دوره های آموزشی از دیگر مواردی است که به این سامانه ایرانی اضافه خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کرد که این سامانه به سوالات مردم در حوزه بیماری کرونا پاسخ می دهد و افرادی که باید به مراکز درمانی سرپایی یا بیمارستان ها مراجعه کنند را مشخص می کند.

ملک زاده، کاهش استرس مردم، افزایش آگاهی صحیح در مورد بیماری، شناسایی به موقع بیماران و کاهش بار مراجعات اضافی به بیمارستان ها را از جمله ویژگی های این سامانه اعلام کرد و توضیح داد:

افراد با این سامانه می توانند خود را کنترل کنند و آرامش داشته باشند که خطری آنها را تهدید نمی کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت استفاده از فناوری برای پیشگیری و کنترل بیماری ها از جمله کرونا را یکی از راهکارهای مناسب اعلام کرد و گفت:

این رویه در بیشتر کشورها در حال استفاده است و چین هم از آن بهره گرفته و ما با استفاده از توان محققان در حال استفاده از آن هستیم.

گفتنی است که در روزهای گذشته دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با گسترش شیوع بیماری کرونا در جامعه، بسیاری از خانواده‌ها با مشاهده برخی علائم نگران هستند.

با راه اندازی سایت www.coronaisfahan.ir با مشخص کردن احتمال ابتلا به ویروس کرونا از مراجعه غیر ضروری به مراکز بهداشتی و درمانی جلوگیری می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید