حالت تاریک نسخه iOS واتس‌اپ در راه است - تکفارس 
حالت تاریک نسخه iOS واتس‌اپ در راه است - تکفارس 
حالت تاریک نسخه iOS واتس‌اپ در راه است - تکفارس 

حالت تاریک نسخه iOS واتس‌اپ در راه است

مهرداد میرشاهی
۲ اسفند ۱۳۹۸ - 17:03
حالت تاریک نسخه iOS واتس‌اپ در راه است - تکفارس 

به نظر می‌رسد دارندگان آیفون به زودی می‌توانند ظاهر پیام‌رسان محبوب و پرکاربرد واتس‌اپ را تغییر دهند به طوری که آسیب کمتری به چشمهایشان وارد شود. بر اساس گزارش MacRumors، برنامه بتای TestFlight این برنامه پیام‌رسان (که به فیسبوک تعلق دارد) حاوی تغییرات جدیدی است که توضیحات مندرج در آن، به اضافه شدن ویژگی‌های جدیدی به آن اشاره دارد. ماه گذشته میلادی، نسخه بتایِ به‌روزرسانی جدیدی برای نسخه اندروید برنامه WhatsApp منتشر شد که می‌تواند حاوی سرنخی برای کاربران iOS این اپلیکیشن باشد.

در این نسخه، شاهد اضافه شدن گزینه تنظیم پوسته اصلی برنامه در قسمت تنظیمات بودیم که می‌توانستید به صورت دستی بین حالت‌های مختلف سوییچ کنید یا بگذارید گوشی همراهتان متناسب با پوسته‌ای که دارد (روشن یا تاریک) خود تصمیم بگیرد. به وضوح این مورد به افزوده شدن پشتیبانی از حالت تاریک به این برنامه پیام‌رسان در آینده نزدیک اشاره دارد.

البته واتس‌اپ تا این لحظه نسبت به این اضافه شدن حالت تاریک یا Dark Mode به این برنامه هیچ صحبت و اظهارنظری نکرده است.

حالت تاریک، رنگ برنامه‌های اجرا شده برروی گوشی هوشمند شما را تاریک و کدر می‌کند تا دیگر بازتاب نور سفید و روشن، چشم شما را اذیت نکند. گوگل در سال ۲۰۱۸ میلادی تائید کرده است که اپلیکیشن‌هایی که از حالت تاریک پشتیبانی می‌کنند، منجر به کاهش مصرف باتری در گوشی‌هایی با نمایشگر OLED خواهند شد. به همین جهت، اکثر توسعه دهندگان قصد دارند تا Dark Mode را برای اپلیکیشن‌های خود عرضه کنند.

همانطور که پیشتر اشاره شد، به نظر می‌رسد که به زودی حالت تاریک به برنامه واتس‌اپ اضافه خواهد شد. البته هنوز تاریخ مشخصی برای این منظور وجود ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر، باید منتظر بیانیه رسمی واتس‌اپ در این باره باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید