کوالکام از چیپ مودم ۵G اسنپدراگون X60 رونمایی کرد - تکفارس 
کوالکام از چیپ مودم ۵G اسنپدراگون X60 رونمایی کرد - تکفارس 
کوالکام از چیپ مودم ۵G اسنپدراگون X60 رونمایی کرد - تکفارس 

کوالکام از چیپ مودم ۵G اسنپدراگون X60 رونمایی کرد

افشین نوری
۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - 11:29
کوالکام از چیپ مودم ۵G اسنپدراگون X60 رونمایی کرد - تکفارس 

کوالکام امروز نسل سوم مودم ۵G خود یعنی اسنپدراگون X60 را معرفی کرد. چیپ جدید مجهز به نخستین سیستم ۵G Modem-RF دنیا با معماری ۵ نانومتری و همچنین نخستین بیس‌باند ۵G دنیا با معماری ۵ نانومتری است. همانطور که انتظار می‌رفت، این مودم ۵G، با استفاده از باندهای FDD و TDD، از فرکانس‌های mmWave و sub-6 پشتیبانی می‌کند و قادر است سرعت‌های دانلود و آپلود را به ترتیب تا ۷.۵ گیگابیت بر ثانیه (Gbps) و ۳ گیگابیت بر ثانیه افزایش دهد.

اما چیزهایی که لازم است درباره این چیپ جدید بدانید به شرح زیر است:

  • اسنپدراگون X60، اولین چیپ مودم دنیاست که از تجمیع فرکانس‌های mmWave-sub6 پشتیبانی می‌کند و به اپراتورها اجازه می‌دهد تا ظرفیت و پوشش شبکه‌های خود را به حداکثر برسانند.
  • اسنپدراگون X60 اولین راهکار تجمیعی باندهای ۵G FDD-TDD sub-6 دنیاست. این چیپ همچنین از باندهای ۵G FDD-FDD ،TDD-TDD و DSS هم پشتیبانی می‌کند.
  • پشتیبانی اسنپدراگون X60 از فناوری VoNR گام مهمی در گذار صنعت موبایل دنیا از شبکه‌های ۵G غیرمستقل (non-standalone) به شبکه‌های ۵G مستقل (stand-alone) است و به اپراتورهای موبایلی اجازه خواهد داد تا سرویس‌های صوتی باکیفیت را بر روی شبکه‌های ۵G غیرمستقل ارائه دهند.
  • نسل سوم ماژول ۵G mmWave برای موبایل یعنی QTM535، نسبت به نسل قبلی خود دارای طراحی بسیار کامپکت بوده و امکان ساخت گوشی های نازک‌تر را فراهم می‌کند.

کوالکام نمونه‌های اولیه اسنپدراگون X60 و QTM535 را در سه ماهه اول امسال برای سازندگان دستگاه‌ها ارسال خواهد کرد، اما انتظار می‌رود که دستگاه‌های مجهز به این مودم از اوایل سال آینده وارد بازار شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید