معرفی بیش از ۱۰ گوشی ۵G توسط شیائومی در سال آینده - تکفارس 
معرفی بیش از ۱۰ گوشی ۵G توسط شیائومی در سال آینده - تکفارس 
معرفی بیش از ۱۰ گوشی ۵G توسط شیائومی در سال آینده - تکفارس 

معرفی بیش از ۱۰ گوشی ۵G توسط شیائومی در سال آینده

سید محمد معلمی
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - 17:01
معرفی بیش از ۱۰ گوشی ۵G توسط شیائومی در سال آینده - تکفارس 

هنگامی که شیائومی مدل می میکس ۳ ۵G (Mi Mix 3 5G) را معرفی کرد، جزو اولین شرکت‌هایی لقب گرفت که توانسته یک موبایل متعلق به شبکه نسل ۵ ارتباطات را وارد بازار کند. این کمپانی چینی از آن زمان تا کنون دو گوشی ۵G دیگر به نام‌های می ۹ پرو (Mi 9 Pro) و می میکس آلفا (Mi Mix Alpha) را تولید و معرفی کرده اما به نظر می‌رسد شرایط در سال آینده تغییر کند زیرا باید منتظر رونمایی از بیش از ۱۰ گوشی ۵G ساخته شده توسط این کمپانی باشیم.

لی جون (Lei Jun) مدیرعامل شیائومی در مصاحبه‌ای که روز گذشته با رویترز داشت اعلام کرد که این شرکت در حال آماده‌سازی بیش از ۱۰ گوشی ۵G است تا آنها را در سال آتی میلادی معرفی و روانه بازار نماید. ضمن اینکه این دستگاه‌ها با توجه به تنوع قیمتی که دارند،  می‌توانند مشتریان خود را به راحتی پیدا کنند زیرا هم نمونه مخصوص خط تولید معمولی و میان‌رده در آنها دیده می‌شود و هم نمونه مخصوص سری پرچمدار.

شیائومی دلیل تمرکز زیاد بر روی تولید گوشی‌های ۵G را موفقیت محصولات فعلی به خصوص مدل می ۹ پرو دانسته و اعلام کرده این دستگاه فراتر از انتظار ظاهر شده است. به همین دلیل، کمپانی چینی در تلاش است تا با گسترده‌تر کردن خط تولید این موبایل‌ها به تقاضاهای مشتریان پاسخ دهد هرچند فروش بالای این گوشی‌ها تضمین شده نیست.

رقبایی نظیر سامسونگ و هوآوی نیز می‌خواهند تعداد دستگاه‌های ۵G خود را در سال آینده افزایش دهند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرند. از طرفی، انتظار می‌رود در ماه سپتامبر سال بعد هم اولین آیفون ۵G اپل معرفی شود. در سمت دیگر، گفته می‌شود نوکیا و سونی هم در حال ساخت و توسعه اولین گوشی‌های ۵G خود هستند و حتی کمپانی‌هایی مانند HTC که در سالیان اخیر با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم کرده‌اند نیز نیم نگاهی به این بازار دارند تا بتوانند در سال ۲۰۲۰ اولین موبایل ۵G خود را روانه بازار نمایند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید