وینگ با FedEx و Walgreens جهت تحویل‌های پهبادی همکاری می‌نماید - تکفارس 
وینگ با FedEx و Walgreens جهت تحویل‌های پهبادی همکاری می‌نماید - تکفارس 
وینگ با FedEx و Walgreens جهت تحویل‌های پهبادی همکاری می‌نماید - تکفارس 

وینگ با FedEx و Walgreens جهت تحویل‌های پهبادی همکاری می‌نماید

مسلم رفیعی
۱ مهر ۱۳۹۸ - 10:30
وینگ با FedEx و Walgreens جهت تحویل‌های پهبادی همکاری می‌نماید - تکفارس 

وینگ (Wing)، که یک سرویس تحویل بدون سرنشین متعلق به آلفابت (شرکت مادر گوگل) است، اولین پرواز آزمایشی خود را در مهرماه (اکتبر ۲۰۱۹) آغاز خواهد نمود. این شرکت با همکاری FedEx، Walgreens و Sugar Magnolia قصد دارد تا محصولات بهداشتی، غذا و سایر اقلام موردنیاز را به ساکنین شهر کرستینسبورگ،  واقع در جنوب غربی ایالت ویرجینیا ارائه دهد.

این پروژه که در واقع بخشی از برنامه یکپارچگی سازمان حمل‌ونقل آمریکا است، قصد دارد تا قابلیت اتکای حمل بالگردهای بدون سرنشین را که هنوز در مرحله تکوین هستند، مورد آزمایش قرار دهد. اوایل امسال، وینگ تبدیل به یکی از اولین اپراتورهای هواپیماهای بدون سرنشین شد که به‌عنوان یک حامل هوایی-تجاری، توسط اداره هوانوردی فدرال تایید، و به آن اجازه داده شد تا به‌طور مستقل کالاهای تجاری را به دریافت‌کنندگان تحویل دهد؛ کسانی که ممکن است مایل‌ها دور باشند و در مسیر مستقیم چنین اپراتورهایی قرار نگیرند.

خب، اکنون این سرویس چگونه کار می‌کند؟ وینگ می‌گوید که در عرض چند دقیقه، داروها و سایر لوازم بهداشتی و سلامتی را به مشتریان Walgreens که این اقلام را به‌صورت آنلاین سفارش داده‌اند، خواهد رساند، که این یک ادعای جسورانه است. Walgreens اولین خرده‌فروشی دارویی است که خدمات تحویل بدون سرنشین را در ایالات‌متحده ارائه می‌دهد.

در همین حال، مشتریان FedEx Express که در مناطق تحویل تعیین‌شده (یعنی کرستینسبرگ) قرار دارند نیز در این پروژه شرکت خواهند نمود، بنابراین می‌توانند برخی بسته‌ها را از طریق هواپیماهای بدون سرنشین دریافت نمایند. وینگ یک جعبه سفارشی طراحی کرده‌ که هواپیماهای بدون سرنشین این سرویس، از آن برای حمل بسته‌ها به خانه‌های موردنظر خود استفاده می‌کنند.

طی سال گذشته، وینگ نیز همانند سرویس رانندگی خودکار Waymo و نیز اینترنت بالنی Loon، تحت سلطه آلفابت قرار گرفت و همگی این سرویس‌ها به‌عنوان پروژه X Moonshot دسته‌بندی شدند. در آذرماه (دسامبر) سال گذشته، وینگ اعلام کرد که در حال راه‌اندازی یک سرویس آزمایشی در کشور فنلاند است که در آن، تحویل ۱۰ دقیقه‌ای به مشتریان ساکن در پایتخت این کشور ارائه می‌شود. این شرکت همچنین موافقت کرد تا اولین سرویس ترابری بدون سرنشین خود را نیز در استرالیا راه‌اندازی نماید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید