اپلیکیشن تغییر چهره  ZAO تصاویر شما را برای خود نگه میدارد - تکفارس 
اپلیکیشن تغییر چهره  ZAO تصاویر شما را برای خود نگه میدارد - تکفارس 
اپلیکیشن تغییر چهره  ZAO تصاویر شما را برای خود نگه میدارد - تکفارس 

اپلیکیشن تغییر چهره ZAO تصاویر شما را برای خود نگه میدارد

مهدی داوری
۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - 10:00
اپلیکیشن تغییر چهره  ZAO تصاویر شما را برای خود نگه میدارد - تکفارس 

پیش از این برنامه FaceApp به دلیل تغییراتی که روی عکس‌های سلفی شما انجام داد و شما را پیرتر، جوان‌تر، مرد یا زن می‌کرد بین مردم جذاب شده بود.

FaceApp این کار را از طریق هوش مصنوعی انجام می‌داد و بسیاری از مردم از آن حداقل برای یک بار استفاده کرده‌اند.

این برنامه جالب و بامزه به نظر می‌رسد اما اگر بخش قوانین آن را بخوانید توسعه دهندگان آن این حق را دارند که از عکس‌های شما، نام کاربری شما و حتی نام واقعی شما برای تبلیغات استفاده کنند.

خطرات اپلیکیشن FaceApp زمانی مشخص شد که یکی از اعضا سنا ایالات متحده آمریکا یعنی چاک شومر (Chuck Schumer) از الگوهای خطرناک و تاریکی گفت که در اپلیکیشن FaceApp وجود دارد. اما این تذکرات نیز باعث نشد که مردم آمریکا و صاحبان گوشی‌های هوشمند از خرید اپلیکیشن FaceApp دست بکشند. باید خاطر نشان کرد که توسعه دهندگان FaceApp یک کمپانی روسی است.

البته که FaceApp در پاسخ به شبهات ایجاد شده در حول خود در پیامی اعلام کرد:

اگر شما قوانین و مقررات ما را بخوانید متوجه می‌شوید که برنامه ما یعنی FaceApp به طور کامل امن است. به خاطر تکنولوژی خاصی که FaceApp از آن بهره می‌برد و نیاز هوش مصنوعی به قدرت بالا پردازش این ممکن نیست که تغییرات روی عکس‌ها توسط گوشی‌های هوشمند صورت بگیرد و نیاز دارد که این عکس‌ها به سرور فرستاده شود. ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که عکس‌ها بعد از ۴۸ ساعت از روی سرورها پاک می‌شوند. اگر سوال دیگری داشتید با ما تماس بگیرید.  -FaceApp

حالا اما بر اساس مقاله جدید رویترز اپلیکیشنی به نام ZAO در حال محبوب و پرمخاطب شدن در کشور چین است. این اپلیکیشن که ویژگی‌هایی نظیر گرفتن عکس سلفی به صورت معمولی، کم و زیاد کردن سن و سال سوژه عکس را مثل FaceApp دارد ویژگی دیگری نیز در خود دارد که باعث محبوبیت آن شده است و این ویژگی تعویض چهره سوژه عکس با صورت سلبریتی‌ها است.

این برنامه به تازگی و جمعه شب به بخش چینی فروشگاه اپلیکیشن‌های iOS یعنی App Store اضافه شده است و سرورهای توسعه دهنده آن نیز به دلیل حجم بالای ترافیک رد و بدل شده در آن بیشتر اوقات باعث کرش کردن اپلیکیشن می‌شود.

محبوبیت ZAO به قدری در چین پیش رفته است که حتی سایت App Annie در جدیدترین فهرست منتشر شده از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در نقاط مختلف دنیا نام اپلیکیشن ZAO را به عنوان پرنصب ترین اپلیکیشن رایگان ماه سپتامبر در کشور چین اعلام کرده است و رتبه یک را به اپلیکیشن ZAO داده است.

مصرف کنندگان برای استفاده از اپلیکیشن ZAO باید در هنگام ثبت نام شماره خود را وارد کنند و همین طور یک عکس سلفی از خود بگیرند و پس از آن می‌توانند از امکانات ZAO استفاده کنند.

پس از عضویت کاربران ZAO می‌توانند یک سلبریتی را انتخاب کرده و صورت خود را روی ویدیو یا عکس او بگذارند و جایگزین کنند. در اپلیکیشن ZAO شاهد تصاویر سلبریتی‌های مشهور چینی هستیم حتی لئوناردو دیکاپریو و مرلین مونرو نیز از گزینه‌هایی هستند که در ZAO می‌توانید صورت خودتان را جای صورت آن‌ها بگذارید. حتی شخصیت اول سریال تئوری بیگ بنگ (Big Bang Theory) یعنی شلدون کوپر (Sheldon Cooper) نیز از شخصیت‌هایی است که انتخاب آن در اپلیکیشن ZAO  در دسترس است.

China's ZAO app will swap your face with the face of a celebrity like Leonardo DiCaprio, Marilyn Monroe and Jim Parsons - China's face-swapping app ZAO keeps your image for promotional reasons

یکی از کاربران ZAO به نام گو شی (Gu Shi) این اپلیکیشن را زمانی نصب کرد که دید دوستانش در شبکه اجتماعی WeChat از این اپلیکیشن برای ساخت ویدیو کلیپ استفاده کرده‌اند.

گو شی گفت:

من تا به حال از آرایش ژاپنی برای صورت و موهای خودم استفاده نکردم چون به نظرم خیلی برای من عجیب بود اما اپلیکیشن ZAO به من این شانس را داد تا یک استایل متفاوت را در سبک زندگی معمولی خودم امتحان کنم.

آن چه معلوم است ZAO نیز همانند FaceApp به صورت ویروسی در حال رشد بین مخاطبین است. اما در بخش قوانین و مقررات اپلیکیشن ZAO نوشته است که کاربرانی که از اپلیکیشن ZAO استفاده می‌کنند در برابر حقوق چهره خود هیچ حقی ندارند و ZAO می‌تواند از عکس‌های آن‌ها برای اهداف تبلیغاتی و بازاریابی استفاده کند.

حتی توسعه دهنده ZAO در پاسخ به شکایات مردم جواب داد:

ما اضطراب مردم و نگرانی آن‌ها نسبت به مسائلی چون حریم خصوصی را کاملاً درک می کنیم. سؤالی را که شما برای شما ارسال کرده اید دریافت کرده ایم. ما نیاز به اصلاحات داریم و به همین خاطر باید مدت زمانی سپری شود.

بعد از ۴۰۰۰ نظری که در صفحه اپلیکیشن ZAO در فروشگاه اپ استور منتشر شده است، حالا ZAO بعد از محبوبیت ناگهانی دچار افت عجیبی شده است به طوری که میانگین امتیاز این اپلیکیشن حالا به ۱٫۹ از ۵ ستاره رسیده است.

با این حال این برنامه برای نصب روی آیفون و آیپاد رایگان است.

کمپانی توسعه‌دهنده ZAO شرکتی به نام Momo است. این شرکت پیش از این در حوزه ساخت اپلیکیشن‌های دوستیابی فعالیت داشت و کمی بعد وارد بازار استریم زنده شد.

این شرکت حتی در لیست شرکت‌های حاضر در بازار بورس اوراق بهادار نیویورک نیز قرار گرفته است. از آنجایی که این شرکت محصولی ندارد که وارد ایالات متحده شود این کمپانی شامل تعرفه‌های ۲۵ درصدی که دونالد ترامپ از یک سپتامبر روی محصولات چینی قرار داده است نمی‌شود. و موضوعی زمانی جالب‌تر می‌شود که این تعرفه‌های ۲۵ درصدی شامل محصولاتی مثل گوشی‌های iPhone می‌شود و از پانزدهم دسامبر این تعرفه روی آن‌ها اعمال می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید