معرفی دو تبلت مقرون به صرفه توسط لنوو - تکفارس 
معرفی دو تبلت مقرون به صرفه توسط لنوو - تکفارس 
معرفی دو تبلت مقرون به صرفه توسط لنوو - تکفارس 

معرفی دو تبلت مقرون به صرفه توسط لنوو

سید محمد معلمی
۹ شهریور ۱۳۹۸ - 15:30
معرفی دو تبلت مقرون به صرفه توسط لنوو - تکفارس 

در کنار تولید و فروش نمایشگرهای هوشمند، ساعت‌های رومیزی هوشمند و تبلت‌های هوشمند مدرن، لنوو هنوز هم در زمینه ساخت محصولات کلاسیک اندرویدی فعالیت دارد. در واقع، این کمپانی چینی پنجمین شرکت برتر سازنده تبلت‌ها در دنیاست هرچند به نظر می‌رسد آمار مربوط به فروش نمایشگرهای هوشمند و دستگاه‌های ویندوزی هم در اینجا محاسبه شده‌اند.

یکی از دلایل پایین بودن قیمت تبلت‌های تولید شده توسط لنوو، عدم پشتیبانی از قلم استایلوس، نبود پین چسباندن کیبورد، ناتوانی در همگام‌سازی آنها با اسپیکرهای هوشمند و . . . است. حالا به نظر می‌رسد تنوع این دستگاه‌ها بیشتر شده زیرا لنوو دو مدل دیگر این محصولات را معرفی کرده و در آنها ویژگی حالت کودک نسخه ۳٫۰ را قرار داده است.

به نظر می‌رسد هدف لنوو از تولید این تبلت‌ها کودکان بوده چرا که در آنها گزینه‌های مربوط به کنترل حالت کودک بسیار زیاد است. البته شاید برخی‌ها فکر کنند این تبلت‌های لنوو مانند محصولات مشابه آمازون هم قیمت پایینی دارند و هم رقیب جدی برایشان به حساب می‌آیند ولی گویا چنین نخواهد بود زیرا آمازون فایر ۷ و آمازون فایر اچ‌دی ۸ به ترتیب ۹۹ و ۱۳۹ یورو قیمت دارند.

در حال حاضر هنوز خبری در مورد فروش این تبلت‌ها در خارج از چین و قیمت آنها شنیده نشده ولی شایعات دال بر این هستند باید مدل لنوو تب ام ۷ (Lenovo Tab M7) را با قیمت ۱۰۰ دلار بخریم در حالی که مدل لنوو تب ام ۸ (Lenovo Tab M8) با نمایشگر اچ‌دی و فول اچ‌دی به ترتیب با قیمت ۱۴۰ و ۱۶۰ دلار به فروش خواهد رسید. ضمن اینکه نسخه کوچک‌تر دارای ۱ یا ۲ گیگابایت رم خواهد بود و سیستم عامل آن اندروید ۹ خام است. حافظه داخلی آن هم احتمالاً به ۸ یا ۳۲ گیگابایت می‌رسد.

لنوو تب ام ۸ هم دارای ظرفیت حافظه ۳۲ گیگابایتی خواهد بود و رم آن به ۲ یا ۳ گیگابایت می‌رسد. دوام باتری آن هم ۱۲ ساعتی بوده و این یعنی نسبت به تب ام ۷ حدود ۲ ساعت باظرفیت‌تر است.

جنس بدنه هر دو این تبلت‌ها فلز است تا مقاومت بالایی داشته باشند. ضمن اینکه حاشیه‌های مشکی اطراف صفحه نمایش آنها زیاد ضخیم نیستند تا بتوانیم لنوو را به خاطر طراحی چنین دستگاه‌هایی با یک ظاهر مدرن، تحسین کنیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید