تصاحب سیمانتک توسط برادکام به مبلغ ۱۰٫۷ میلیارد دلار - تکفارس 
تصاحب سیمانتک توسط برادکام به مبلغ ۱۰٫۷ میلیارد دلار - تکفارس 
تصاحب سیمانتک توسط برادکام به مبلغ ۱۰٫۷ میلیارد دلار - تکفارس 

تصاحب سیمانتک توسط برادکام به مبلغ ۱۰٫۷ میلیارد دلار

پوریا اسدی
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - 20:30
تصاحب سیمانتک توسط برادکام به مبلغ ۱۰٫۷ میلیارد دلار - تکفارس 

برادکام سازنده تراشه‌های کامپیوتری در روز پنجشنبه کسب و کار شرکت سیمانتک را به طور رسمی‌ تصاحب نمود. براساس بیانیه این شرکت، برادکام  مبلغ ۱۰٫۷ میلیارد دلار را به سیمانتک پرداخت کرده است.

بلافاصله پس از این بیانیه ارزش سهام برادکام  ۱ درصد در ساعات بعد از معامله بورس افزایش یافت. همچنین عرضه سهام سیمانتک متوقف شد اما پس از ساعت‌ها معاملات سهام این شرکت با افزایش ارزش ۵ درصدی دوباره از سر گرفته شد.

برادکام اظهار داشت که انتظار دارد در ۱۲ ماه پس از بسته شدن معامله، این اتحاد بیش از یک میلیارد دلار هم افزایی در هزینه‌های را کاهش دهد. برادکام گفت که پس از پایان معامله، نام تجاری برادکام همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

سیمانتک در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتظار دارد معامله قبل از پایان سال ۲۰۱۹ رسمی‌ شود. این شرکت قصد دارد پس از پایان معامله سود حاصل از قرارداد را پس از پرداخت مالیات به سرمایه‌گذاران به عنوان سود سهام ویژه  ۱۲ دلاری برای هر سهم بازگرداند. این شرکت همچنین در نظر دارد سود سهام خود را به ۱۲٫۵ سنت در هر سهم افزایش دهد.

در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اخبار بودند‌، سهام سیمانتک در طول معاملات روز پنجشنبه به ۱۲ درصد افزایش یافت.

گمانه‌زنی‌ها درباره معامله بین شرکت‌ها در اوایل ماه ژوئیه ظاهر شد و سهام سیمانتک را افزایش داد. چند هفته بعد دیوید فابر در CNBC گزارش داد که مذاکرات بین برادکام و سیمانتک به پایان رسیده و سهام سیمانتک کمتر شده است.

برادکام سال‌ها به دنبال موفقیت‌های مالی بیشتر بوده است. این شرکت در گذشته تلاش  نمود تا شرکت تراشه‌سازی کوالکام را با ۱۰ میلیارد دلار تصاحب نماید اما در نهایت با دخالت دونالد ترامپ برای جلوگیری از این معامله‌، موفق به این کار نشد. پس از این نتیجه، برادکام برای تصاحب شرکت نرم افزاری CA، تقریباً ۱۹ میلیارد دلار پرداخت کرد.

توافق نامه CA به گستردگی تنوع تجارت برادکام کمک کرده است. درآمد این شرکت در ماه ژوئن کاهش یافته زیرا دولت آمریکا محدودیت‌هایی در مورد نحوه خرید محصولات شرکت‌های آمریکایی (از یکی از بزرگترین مشتریان آن یعنی هواوی) اعمال کرده است. در تماس تلفنی هاک تان گفت که تمرکز بیشتر بر روی نرم‌افزار باعث کاهش بی‌ثباتی برادکام می‌شود.

هاک تان مدیرعامل برادکام، در یک کنفرانس در مورد معامله روز پنجشنبه، گفت:

فرصت‌های متقابل قابل توجهی با راه‌حل‌های Brocade و CA وجود خواهد داشت.

درآمد سیمانتک در سال مالی ۲۰۱۹، که در ۲۹ مارس به پایان رسید ، ۲ درصد کاهش یافته است. در ماه می گرگ کلارک مدیرعامل سیمانتک کناره گیری کرد و ریچارد هیل مدیریت موقت را به عهده گرفت اما این شرکت گفت که به دنبال جایگزینی تمام وقت است. هیل به عنوان بخشی از توافقنامه سیمانتک که در ماه سپتامبر با Starboard انجام شد به همراه پیتر فلد از Starboard Value و دیل فولر به هیئت مدیره پیوست. سیمانتک روز پنجشنبه گفت که به دنبال مدیرعاملی برایبهبود تعداد مصرف‌کنندگان است.

تجارت شرکت سیمانتک ۲٫۳ میلیارد دلار درآمد در سال مالی ۲۰۱۹ (یا حدود نیمی‌از کل درآمد شرکت) را تولید کرد. این بخش برای کمک به شرکت‌ها و دولت‌ها در شناسایی حملات از طریق دستگاه‌ها و نظارت بر استفاده از سرویس‌های ابری، نرم‌افزار مخصوص به خود را به فروش می‌رساند. رقبای شرکت سیمانتک شامل سیسکو، Crowdstrike ، مایکروسافت، شبکه‌های Palo Alto و Zscaler است.

تحلیلگران موسسه تحقیقاتی برنشتاین به سرپرستی استیسی راسگون در یادداشتی در روز پنجشنبه قبل از بیانیه اظهار داشتند:

بدون شک چنین ترکیبی بسیار خوب است. سیمانتک به دلیل گردش مالی، بازپرداخت حسابداری و مسائل مربوط به مدیریت اجرایی دچار مشکل شده است و احتمالاً رهبری متمرکزتر می‌تواند این مشکلات را برطرف کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید