کوچک‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ دنیا تولید شد - تکفارس 
کوچک‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ دنیا تولید شد - تکفارس 
کوچک‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ دنیا تولید شد - تکفارس 

کوچک‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ دنیا تولید شد

سید محمد معلمی
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - 20:30
کوچک‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ دنیا تولید شد - تکفارس 

همیشه این‌گونه بوده که اگر نمونه کوچکی از چیزی تولید شد، معمولاً مورد استقبال واقع می‌شود. حالا پائول کلینگر (Paul Klinger) لپ‌تاپی به نام ThinkTiny تولید کرده تا نمونه کوچک شده لپ‌تاپ‌های تینک‌پد (ThinkPad) لنوو باشد. در این دستگاه گیمینگ، شاهد حضور ترک‌پوینت قرمز رنگی هستیم که معمولاً رایانه‌های همراه این شرکت را با آن می‌شناسیم. کاربران با استفاده از این قطعه می‌توانند بازی‌های قدیمی و نوستالژی مانند Snake، Tetris، Lunar و Lander را اجرا کرده و از آنها لذت ببرند.

در این لپ‌تاپ کوچک، میکروکنترلر ATtiny1614 به کار رفته و یک نمایشگر OLED با رزولوشن ۱۲۸*۶۴ پیکسل نیز وجود دارد. بدنه ThinkTiny به وسیله تکنولوژی چاپ سه بعدی تولید شده که لوگوی Think را به خوبی نشان می‌دهد. متأسفانه امکان اجرای بازی‌های Doom یا Crysis در این رایانه فراهم نیست ولی مرورگر Mandelbrot در آن نصب شده تا وبگردی راحت‌تر شود.

 

به خاطر پرزحمت بودن تولید چنین رایانه کوچکی، کلینگر قصد ندارد ThinkTiny را بفروشد. از طرفی ممکن است لنوو به خاطر کپی‌برداری از طراحی لپ‌تاپ‌هایش از این سازنده شکایت کند. البته اگر به تولید این دستگاه علاقه دارید و می‌خواهید کدهای آن را یاد بگیرید، کلینگر این موارد را در صفحه گیت‌هاب (Github) خود منتشر کرده است. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که با کدهای اشتراک‌گذاری شده می‌توانید یک رایانه گیمینگ دیگر نیز طراحی کنید که علاوه بر اجرای بازی‌های اشاره شده، توانایی پخش Breakout را هم دارد. یک نکته جالب در مورد ThinkTiny این است که هر چه بازی‌ها سخت‌تر می‌شوند، نور صفحه نمایش بیشتر شده و رنگ‌ها تغییر می‌کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید