بهترین جانشین های اپل ایرپادز - تکفارس 
بهترین جانشین های اپل ایرپادز - تکفارس 
بهترین جانشین های اپل ایرپادز - تکفارس 

بهترین جانشین های اپل ایرپادز

دانیال دهقانی
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - 23:59
بهترین جانشین های اپل ایرپادز - تکفارس 

آن روزهایی که مجبور بودید تا وقتی صبح از خواب بیدار شوید و هنگام رفتن به سر کار، برای گوش دادن به آهنگ های مورد علاقه خود یک سیم پیچ خورده را در مقابل تان ببینید (که گاهاً هم به این طرف و آن طرف گیر می کرد!) یا وقتی که می خواستید خرید کنید و پول پرداخت کنید در حالی که یک سیم مزاحم از گوش تان آویزان بود دیگر گذشته اند. به دنیای هدست های وایرلس که به کمک اتصال بلوتوث به تلفن هوشمند شما وصل می شوند وارد شوید، دنیایی که دیگر سیم رابطی ندارد. البته هنوز هم باید نگران گم شدن یکی از آن “گوش آویز” ها باشید، ولی به هر حال اکثر آن ها با جعبه های مخصوص شارژ و حمل و نقل به بازار آمده اند پس اگر چندان فرد بدعادتی نباشید و کمی منظم باشید، خیلی هم جای نگرانی نیست.

محصولاتی که روزی در زمره پروژه های کیک استارتر (Kickstarter) قرار داشتند اکنون تبدیل به محصولاتی محبوب و واقعی شده اند، تا جایی که حتی غول های تکنولوژی همچون اپل و سامسونگ نیز متوجه بازار رو به رشد آن ها شده اند و به سرعت به سراغ تصاحب شرکت های کوچک تر فعال در این زمینه رفته اند. بدون هیچ شکی ایرپادزهای اپل (Airpods) بیشترین توجهات را به خود جلب کرده اند، ولی آیا جانشینان دیگری برای آن وجود دارد که به نسبت قیمت، کیفیت و کارایی مناسبی داشته باشد؟ اگر خواهان یک پاسخ مناسب به این سوال هستید، در ادامه با تک فارس همراه باشید تا رقبای ایرپادز را که به نسبت قیمت، کارایی و کیفیتی قابل رقابت با این محصول اپل را دارند را بررسی کنیم.

Bragi The Headphone

قیمت: ۱۴۹ دلار

بهترین جانشین های اپل ایرپادز - تکفارس 

براگی (Bragi) با ترکیب کردن ویژگی های محصول تحسین شده خود یعنی دَش (Dash) که ۲۹۹ دلار قیمت دارد با پیشنهادات و بازخوردهای کاربران نسبت به آن و همچنین چندین ویژگی جذاب و جالب دیگر، اکنون مهم ترین رقیب و جانشین ایرپادزهای اپل را به بازار فرستاده است، محصولی که به سادگی نام هدفون (The Headphone) بر روی آن گذاشته شده است. با داشتن بیش از ۶ ساعت عمر مفید باتری، شارژی که این محصول نگه می دارد را به جرئت می توان قابل مقایسه با دیگر هدفون های بلوتوثی سیم دار دانست، با این تفاوت که اینجا هیچ سیمی در کار نیست و حتی در هنگام خواب هم می توانید به راحتی این هدفون ها را چرخانده و به خواب فرو بروید.

با وجود آن که براگی بر خلاف دش برای هدفون هیچ گزینه خاصی برای کنترل سلامتی ارائه نمی دهد، ولی هنوز اسپیکرهای آرمیچری Knowles ، میکروفون های دوگانه بر هم زننده سر و صدای مزاحم، کنترل صوتی و گزینه تنظیم صدای خودکار را همراه این هدفون ارائه می دهد پس نیازی نیست که هنگام استفاده از این هدفون ها نگران آن باشید که در زمان دوچرخه سواری، یک اتوبوس با شما تصادف می کند! این هدفون ها همراه با یک جعبه مخصوص عرضه می شوند که البته به عنوان شارژر عمل نمی کند.

Samsung Gear IconX

قیمت: ۱۴۹.۹۹ دلار

بهترین جانشین های اپل ایرپادز - تکفارس 

سامسونگ با معرفی گیر آیکُن اکس (Gear IconX) در زمینه عرضه هدست های بدون سیم چند گام از رقبا پیش افتاد، چرا که از لحاظ امکانات این هدست بسیار غنی و جالب بود ولی به خاطر یک ضعف بزرگ، یعنی نگه داشتن باتری به میزان نصف آن چیزی که ایرپادز یا هدفون براگی نگه می دارند، خوشحالی اش چندان ادامه نیافت. البته هنوز هم گیر آیکن اکس هدست خلاقانه ای است، چرا که به خاطر طراحی منحصر به فردش در هنگام جست و خیز به این راحتی ها از گوش نمی افتد و در کنار آن به خاطر داشتن ۴ گیگابایت حافظه داخلی، به خودی خود یک دستگاه پخش موسیقی به شمار می رود و در حقیقت حتی به گوشی شما هم برای کار کردن با این محصول نیازی نیست.

البته سامسونگ به همین ها بسنده نکرده، چرا که این هدفون ها می توانند به عنوان یک کنترل کننده سلامت بدن بدون سیم نیز عمل کنند و مواردی چون ضربان قلب و سرعت حرکت و مسافت طی شده و میزان کالری سوزانده شده را اندازه گرفته و از طریق بلوتوث با اپلیکیشن اس هلث (S Health) سامسونگ به اشتراک بگذارند. گیر آیکن اکس به راحتی و با قرار گرفتن در گوش فعال می شود، و همچنین دارای یک راهنمای صوتی هم هست که شما را در هنگام ورزش روزانه راهنمایی می کند. همچنین، جعبه مخصوص این هدفون ها به عنوان یک شارژر نیز عمل می کند، پس وقتی این هدفون ها همراه شما هستند ولی به آن ها نیازی ندارید به راحتی می توانید آن ها را در جعبه قرار دهید تا شارژ شوند.

Kanoa

قیمت: ۱۹۹.۹۹ دلار

بهترین جانشین های اپل ایرپادز - تکفارس 

کانوا (Kanoa) یکی از طلایه داران عرصه هدفون های بدون سیم در هنگام معرفی این تکنولوژی جدید بود، اما از آن جایی که ما با یک شرکت بسیار جمع و جور تر از آن چه که ممکن است فکرش را بکنید طرف هستیم و کانوا به منابعی که شرکت های بزرگ تر دسترسی دارند، دسترسی ندارد، کمی از رقابت عقب افتاد و کارش را ابتدا با جمع آوری منابع مورد نیازش برای تولید انبوه آغاز کرد، بنابراین اگر اکنون محصول جالب آن ها را پیش خرید کنید با قیمتی که کمی بیشتر از پول یک ایرپادز است می توانید امیدوار باشید که محصول خریداری شده تا چند هفته آتی به شما واگذار شود. آن ها می توانند تا ۵ ساعت شارژ نگه دارند، تقریباً چیزی معادل یک ایرپادز و در کنار آن خیال تان از فعالیت داشتن با کانوا هم راحت باشد چرا که این محصول گواهی نامه ضد آب بودن دارد و به خاطر ساختار ثابت و جالب آن، می توانید حتی با آن به تمرین های ژیمناستیک بپردازید در حالی که این هدفون ها از گوش شما به پایین نمی افتد!

SmartOmi Boots

قیمت: ۶۹.۹۹ دلار

بهترین جانشین های اپل ایرپادز - تکفارس 

با وجود آن که طراحی ظاهری آن به اندازه هدفون های براگی پر زرق و برق نیست، ولی بوتس های اسمارت اومی (SmartOmi) نیز با وجود آن که نصف هدفون قیمت دارند ولی می توانند ۴ تا ۵ ساعت بسته به حجم صدای مورد استفاده کاربر شارژ نگه دارند. بوتس های اسمارت اومی هدفون های بی ادعایی هستند که قابلیت هایی چون گوش دادن به موسیقی برای چندین ساعت، صحبت کردن با تلفن هنگام رانندگی و دستور دادن به هوش های مصنوعی چون گوگل نَو (Google Now) و سیری (Siri) را به کاربر ارائه می دهند. اسمارت اومی این هدفون ها را به شکلی ضد آب ساخته پس نیازی به نگرانی بابت خیس شدن آن ها نیست و همچنین این گوشی یک ساختار عمیق تر و بالتبع بزرگ تر نیز دارد که باعث می شود تا به شکلی امن تر این هدفون ها در گوش شما قرار بگیرند و شارژ بیشتری هم داشته باشند، و در کنار آن این ساختار از ورود صدای مزاحم به گوش نیز جلوگیری می کند. در این حالت است که پایین هدفون اندکی بزرگ تر به نظر می رسد ولی با این حال هنوز هم از ایرپادز کوچک تر است.

Sol Republic Amps Air

قیمت: ۱۴۹.۹۹ دلار

بهترین جانشین های اپل ایرپادز - تکفارس 

سول ریپابلیک (Sol Republic) چندان هم شرکت بی نام و نشانی نیست، ما با یک شرکت مربوط به محصولات صوتی میشیگانی طرف هستیم که به دور از هیاهو کار خود را پیش می برد و ممکن است محصولات اش را در قفسه فروشگاه های مختلفی دیده باشید. حالا هم برای عقب نماندن از غافله، آن ها هم هدفون های بدون سیم خود را به بازار عرضه کرده اند و طی یک اقدام جالب قیمتی مشابه با ایرپادزهای اپل را نیز برای آن برگزیده اند. آمپس ایر تکنولوژی جداسازی صدای مزاحم، باس عمیق (Deep Bass) و چندین و چند راهکار مختلف برای بهتر ماندن هدفون ها در گوش را به کاربر ارائه می دهد. جعبه شارژر این محصول یک باتری ۲۲۰۰ میلی آمپری نیز در خود جای داده، که می تواند به عنوان یک باتری ذخیره برای گوشی شما هم به کار برود، و همچنین این هدفون ها نیز ضد آب هستند، پس می توانید به راحتی با آن ها به باشگاه بروید یا در زیر باران به دویدن بپردازید، البته اگر به این کار علاقه ای دارید!

نظر شما در مورد این محصولات چیست؟ ایا تمایلی به تهیه آن ها به جای ایرپادز دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

با اقتباس از: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید