سنسور دوربین آیفون‌ ۲۰۲۰ چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟ - تکفارس 
سنسور دوربین آیفون‌ ۲۰۲۰ چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟ - تکفارس 
سنسور دوربین آیفون‌ ۲۰۲۰ چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟ - تکفارس 

سنسور دوربین آیفون‌ ۲۰۲۰ چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

بهنام خدابخشی
۲۸ تیر ۱۳۹۸ - 14:59
آیفون‌ 2020

بر اساس خبرهای منتشر شده از سوی خبرگزاری‌های مختلف، آیفون‌های ۲۰۱۹ اپل دارای دوربین سه‌گانه خواهد بود ولی قطعا حسگر ۳D ToF بر روی آن‌ها مشاهده نخواهد شد. این حسگرها قرار است در سال آینده‌ی میلادی در اختیار تولیدکنندگان اجزای اصلی سنسورهای دوربین اپل قرار بگیرند.

کارمندان کمپانی اپل حدس می‌زنند که حسگر ۳D ToF قرار است بر روی پنل پشتی آیفون‌های ۲۰۲۰ قرار بگیرد تا عملکرد AR را در آیفون‌ ۱۲ ارتقا دهد، یعنی به طورکلی فعالیت ARKit 2 در iOS 12 ادامه یافته و iOS 13 قرار است فعالیت خود را با ARKit 3 ادامه دهد. علاوه بر این، حسگر مذکور تاثیرات مبتنی بر عمق مانند تاثیرات بوکه و میزان نورپردازی دوربین را بهبود خواهد بخشید.

آیفون‌ 2020

این حسگر می‌تواند فواصل بیش از ۴٫۵ متر (۱۵ft) را اندازه‌گیری نماید؛ فواصلی بیش از آنچه سنسورهای کنونی در گوشی‌های اندرویدی می‌توانند تخمین بزنند. اپل به طور خاص به دنبال اجزای VCSEL بوده که به این ترتیب بتواند پالس‌های نوری مورد استفاده توسط سنسورهای ToF را فراهم نماید. به این نکته توجه داشته باشید که سنسور ۳D در گوشی‌های آیفون اپل (سیستم TrueDepth) براساس نور ساخت یافته فعالیت می‌کند و به عنوان جایگزین سنسور زمان پرواز (“ToF”) شناخته می‌شود. اساسا ماژول‌های ToF دقت بیشتری را در اختیار شما گذاشته و طیف وسیعی از رنگ‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید